klas Posted February 23, 2004 Share Posted February 23, 2004 Om man skall bredda och förlånga chassi, för att få rum själv samt få plats med volvo drivlina. Skall chassi breddas hela vägen fram eller räcker det med sittbrunnen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted February 23, 2004 Share Posted February 23, 2004 Kolla på http://www.mcsorley.net/ så hittar du ritningar på båda varianterna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted February 24, 2004 Share Posted February 24, 2004 Proportionerna bör ju stämma... breddar du chassiet 100mm bör du kanske bredda där framme 30-50mm. Kruxet kommer när du ska skaffa noskon. Jag har breddat mitt chassie till 1200mm och jag kommer att få bredda min noskon ca 50mm, men det ska nog gå bra... Noskonen är ofta gjord för att passa mot det övre röret och dess vinkel, och kan det ju vara bra om det inte skiljer för mycket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts