Borken Posted February 19, 2004 Share Posted February 19, 2004 Hej Jag såg på ett par bilder i locostboken (nämns inte i texten) att de främre aluplåtarna är rundade i nederkant, är det så och hur har ni som byggt lykats få till det snyggt och symmetriskt? H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted February 19, 2004 Share Posted February 19, 2004 Satt och funderade på samma sak igår kväll. Läste iof inte texten så noga men hittade igen stans hur det skulle gå till. Tycker inte boken tar upp alla dom sakerna som egentligen är viktiga.:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted February 19, 2004 Share Posted February 19, 2004 Ett sätt kan vara att göra som Dax. Låt bottenplåten sticka ut utanför ramen och vik sidoplåten runt den istället, för att få en jämn sida. Dax byggbilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted February 19, 2004 Share Posted February 19, 2004 Satt och funderade på samma sak igår kväll. Läste iof inte texten så noga men hittade igen stans hur det skulle gå till.Tycker inte boken tar upp alla dom sakerna som egentligen är viktiga.:) Samma sak med tillverkning av scuttlen ! mkt dålig beskrivning och dåliga bilder i boken! :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamikaze Posted February 20, 2004 Share Posted February 20, 2004 Jag tänkte kapa till ett rör och spänna fast det längs med ramen och böja plåten efter det. Borde fungera bra tycker jag.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 20, 2004 Share Posted February 20, 2004 Jag gjorde så här: I överkanten gjorde jag 2 bockar som passar runt röret. Höll plåten på plats med tvingar, böjde försiktigt den nedre bocken för hand, knackade lite med klubba vid den skarpa bocken som är mot torpeden, ritade av på undersidan var jag ville kapa plåten. Förborrade alla nithål tog väck plåten, gradade hålen i ramen och på plåtens båda sidor. Sedan vara det bara att limma och trycka dit plåten igen och nita. Jag ska lägga upp några bilder på http://community.webshots.com/album/101090107lYshjS Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted February 20, 2004 Share Posted February 20, 2004 Är det inte risk att det blir olika vinklar på sidorna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts