AlfaRonny Posted January 29, 2007 Share Posted January 29, 2007 Är det någon som råkar veta- 1. Bultmönstret på de inre knutarna invid diffen. 2. Ytterdiametern på de inre knutarna. 3. Bredden på diffen (mätt vid anläggningsytorna för knutarna) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Jag har en extra diff för skivor hemma på garagegolvet. Har ingen svarat innan dess kan jag mäta i kväll... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted January 30, 2007 Author Share Posted January 30, 2007 :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 (edited) bara som en jämförelse.. min ``diff´´ skorpa 2,9 har 1. 6 bultade knutar med 8 mm bulta bultcirkeldiameter 86 mm 2. knutens tjockaste punkt (gavlarna) 102 mm 3. bredd mellan drivflänsar 303 mm obs detta är en så kallad 7,5 tum diff. i sierran är det 7 tum. jag vet ej om dessa måtten skiljer. hoppas nu någon har nytta och glädje av detta.. :racesmile: Edited January 30, 2007 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Jag har en 7" från en Sierra och på fråga 1 svarar jag att det är 6 bultar samt att bultcirkeln liknar 3,4" d.v.s. 86,36mm. Ytterdiametern är exakt 4" d.v.s. 101,6mm. Bredden mellan ytorna som drivaxlarna skruvas mäter jag till ungefär 300mm vilket ju inte matchar något jämt tumtal vilket jag hade förväntat mig. 303mm kan också stämma. Eller varför inte 304,8mm vilket blir 12"... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 ja jag reserverar mig för desimalerna då jag bara använde ett gammalt luna skjutmått (ej digitalt) och stålskalor och tumstock(plast) kan ju vara så att det skiljer mellan skorpan och sierra :blink: :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted January 30, 2007 Author Share Posted January 30, 2007 Ett stort tack ska ni ha :notworthy: Nu slipper jag åka till skroten och mäta igen (som jag gjorde igår på en snöig växellåda, utan handskar brr.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Nu slipper jag åka till skroten och mäta igen (som jag gjorde igår på en snöig växellåda, utan handskar brr.) :unsure: hmm jag mätte på en BAKAXEL KLUMP... hmm :lol: :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Det gjorde jag också.... :console: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted January 30, 2007 Author Share Posted January 30, 2007 :lol: Ok, då kompenserar jag med ett stort fat bullar om ni har vägarna förbi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 :thumbsup: Du e en riktig kompis B) , synd att avståndet e lite långt annars skulle jag gärna kommit förbi och tittat in. :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Nu kramas vi allihop...och jag är fortfarande väldigt nöjd med Audirattstången jag köpte av dig Ronny...tror det kommer bli skitbra... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts