Jonte Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 Denna 1/12 byggsats från Tamiya är otroligt detaljrik. Ni följer bygget via denna länk Några bilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 Fräck! Kostar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 Minns att jag hittade den för ca 1700kr i Sverige när jag letade. Bestämde mig för att spara pengarna och lägga dom på 1:1 versionen istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 Förnuftigt. Man kan ju alltid bygga en av tandpetare om man har tråkigt. :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 Fast 1700 låter inte så jättedyrt.... det kostar ju en bilbana. En fånig bilbanebil kostar 6-700... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 Riktigt häftig med alla detaljer. Tycker heller att 1700 spänn var så blodigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted January 8, 2007 Author Share Posted January 8, 2007 Stod i den tråden om £109 med frakt. Så den är hyffsat dyr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 Men man verkar få väldigt mycket modellbil för pengarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 (edited) har nu läst genom hela tråden.. :w00t2: en stark VILL HA känsla går genom min kropp... kul att se bilderna på bla Kardan tunneln då jag ju vill bygga så.. som sagt VILL HA..försöker att bearbeta min fru varför jag BEHÖVER en sådan 7:a.. :racesmile: Edited January 8, 2007 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 Hade tur och hittade en sån begagnad :) , ej ihopsatt. Fast min har cykelskärmarna och minilite-fälgarna och plasten är i kolfiberlook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zyxx Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Finns att köpa här.. Länk: -----> ebay.co.uk/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted January 10, 2007 Author Share Posted January 10, 2007 Skeppas från hong kong... mycket intressant Har en kontakt därborta som ska få kolla runt lite Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Hade tur och hittade en sån begagnad :) , ej ihopsatt. Fast min har cykelskärmarna och minilite-fälgarna och plasten är i kolfiberlook. Är din byggsats av samma princip med en j*kla massa deler? Tror jag har en sådan på G. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 (edited) Ja det är samma byggsats, den verkar finnas i några olika utseenden. Många pyttesmå skruvar & muttrar m.m. Det medföljer till och med ett fälgkors för att montera hjulmuttrarna :) Den är inte helt olik din bil :thumbup: Edited January 10, 2007 by blackbirdseven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzer Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Hej! Tamiya har gett ut fyra olika modeller av Super Seven: 1/24 Lotus Super 7 Series II (#2446) 1/12 Caterham Super Seven BDR (#10201) 1/12 Caterham Super Seven Cycle Fender Special (#10202) 1/12 Caterham Super Seven JPE (#10203) De två första i 1/12 är med BDR-motor, 10201 har "långa" framskärmar medan 10202 har små framskärmar. 10203 är en Jonathan Palmer Evolution försedd med Vauxhall (Opel) DOHC motor. Den är även färdigmålad i en grön/gul "dayglow" färg. Jag håller just nu på att bygga en sådan. Är ni intresserade av att bygga en sådan här modell så bli inte avskräckta av alla små delar. Jag anser att dessa modeller, tack vare den höga kvaliteten, är ganska lätta att bygga. Jag kan ge exempel på mindre och billigare modeller där man i princip fär gissa sig till hur den skall sättas i hop samt arbeta mycket för att få i hop den. Jag skall försöka sätta in ett par bilder till helgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Oj, en version med C20XE mao? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Den är inte helt olik din bil :thumbup: Just därför skulle jag villja ha en, tyvärr så tillverkas den inte av Tamiya för tillfället. Dom skulle börja göra det igen till Hösten, men den modellen dyker ju upp på Ebay då och då! Eller får man göra som Jonte säger handla den direkt från Hong Kong. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts