petert2 Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Finns här någon som har en komplett tandremsdrivning för generator & vattenpump passande en Pinto-snurra att sälja? Tacksam för svar! Peter Malmberg Trelleborg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 (edited) Vad menar du med tandremsdrivning? Jag har en massa delar från kamdrivningen på en pinto i garaget. Diverse hjul och själva sträckaren... Har även en hel del andra pintodelar som ligger i vägen... Edited January 6, 2007 by Fredrik i Trollhättan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petert2 Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 Det finns ett färdigt kit med tandremshjul i aluminium för att ändra om drivningen från kilremsdrift till tandremsdrivning för generator & vattenpump (Tror att utväxlingen är ändrad för vattenpumpen P.g.a risk för kavitation på högvarviga motorer) Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Då missuppfattade jag dig. Jag har bara orginalgrejor på golvet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts