Jonas H Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 Var hittar jag 3 punkts rullbälte ?? nya eller beg?? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Lundblad Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 Jag köpte mina på Autoexperten. Rodster Bil har oxså //Kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 Kan tillägga att Westfields 3-punkts bälten som Roadster Bil säljer kostade 540:-/st när jag frågade dom sommaren 2006. Nya bälten finns på dom flesta biltillbehörs butikerna så som micro, autospec. osv... Man kan även hitta bälten i bra skick på skroten oxå! Har du funderat på hur du skall montera dom? Vet att många har monterat dom "inifrån och ut" med rullarna i "bagaget" pga plast brist i kupén. Finns ett par bilder på montage i denna tråden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas H Posted January 4, 2007 Author Share Posted January 4, 2007 Roadsterbil hittade jag inga priser hos. Autoexperten sälje Stahl 693:- / st. http://www.nfauto.co.uk kostar 44 pund inkl. vat + frakt. / st verkar billigast. dom har mycket roligt. So far so good. tack Locost ni är BÄST :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 Sicken blandning av delar dom hade..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 (edited) Här finns oxå bälten dyrare men man kan välja färg. https://secure.visav.co.uk/avshop/products....true&cat=53 CBS ´s katalog finns med i sin helhet i sista numret av Kit car Michael W Edited January 4, 2007 by Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 Inte riktigt svar på din fråga men vi kan ju informera iallafall. Vi tog bälten ur donatorn, Scorpio -89. Mycket funderande hur de ska monteras. Alltnog,igår kväll monterade och provade vi. Vi bygger efter McSorley 7+442 så det blir lite bredare på sätesplatsen.Förhoppningsvis ska rundningen på stolen göra att bältesrullen går fri. OBS! Allt är bara punktsvetsat hittils. Muttern till rullfästet skar vi ut ur donatorns rullfäste. Antas (det snöar i Luleå,ovanligt!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts