apex Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 ...så har Lotus gjort ett gratisprogram för en en-cylindermotor. http://www.lesoft.co.uk/ Bygger insug till min Speedster nu men tids nog ska väl min C20XE oxå få ett plenum o trattar. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted December 20, 2006 Author Share Posted December 20, 2006 (edited) Testade med olika längder på mina runners och en 90 gr böj Det blir lite svårt att välja Serie 1 har en 200 mm böj Serie 1 har en 300 mm böj Serie 1 har en 350 mm böj Serie 1 har en 400 mm böj 300 mm är ju bra på topp men inte mellanregister, 350 mm är ju inte bra på toppvarv men på mellanregister och 400 mm ger ju dålig toppeffekt vid 6000 rpm. Testade med 200 mm å då vinner man 10 % på topp men tappar 15% i mellanregistret ...hmmmm ...skillnad är det således, men vad tusan väljer man!!? Edited December 20, 2006 by apex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 Hur ofta kommer du varva mer än 6000? Jag hade gått på det alternativ som ger bäst körbarhet, som det ser ut i graferna så förefaller det vara serie 3 eller 4. Fast detta är ju bara en simulering, jag tror inte att verkligheten är så svart/vit. Tillverka alla 4 och testa, allt i den empiriska forskningens anda :P /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted December 25, 2006 Author Share Posted December 25, 2006 Gjorde lite nya simuleringar o kortade trattarna 50 mm. TB anslute snett underifrån på plenumet, då får det lpats utan att såga i karossen på Speedstern! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Rydh Posted December 25, 2006 Share Posted December 25, 2006 Ska det överladdas eller varför köra med plenum över huvudtaget? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted December 25, 2006 Author Share Posted December 25, 2006 Har inte separata TB utan ett gemensamt från BMW 735. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Rydh Posted December 25, 2006 Share Posted December 25, 2006 Jo det fattar jag ju men varför inte separata spjäll istället? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted December 27, 2006 Author Share Posted December 27, 2006 Det kostar ju en hel del pengar och jag tror inte att det ger något mer med separata spjäll... :515: :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted January 15, 2007 Author Share Posted January 15, 2007 Muskedundret som ska beväpna min Speedster i vår.... :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.