vedde Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Hej Jag har nästan haft sönder de fina spåren i min styrväxel för att få bort axeln så jag kan plocka ut och korta rör och axel. Är det någon som har en bild på verktyget som krävs? Det är skruvade alu delen som håller ingående styraxel med fyra spår i. Jag har en Sierra styrväxel med plåt rör och alu hus. Tacksam för bilder. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted December 13, 2006 Author Share Posted December 13, 2006 Finns det verkligen ingen på detta forum som har kortat en Sierra styrning och vet vad jag talar om? /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Jag tror alla som köpt Mk varit lata och sänt styrväxeln till Mk för kortning, så gjorde i alla fall jag. Så, sorry, hoppas någon annan kan hjälpa dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Då den är i aluminium så de ärgar ihop. Verktyget till vinkelslipen tillsamans med värme kan fungera. jag fick fixa en växel till och sabbade här huset i stället. I det huset som jag använde lyckades jag tillslut knacka ur den med hammare och don. Och jag kan berätta att den satt enormt hårt. Faktiskt så hårt så jag trode den var vänstergängad. Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Lefti losi righti tighti om någon mer har har svårt för att lossa resp dra åt :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Baserat på egna erfarenheter gäller denna enkla regel inte vänster baknav på en Ford Sierra. Jävlar vad stark jag är.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts