Tommy Posted February 14, 2004 Share Posted February 14, 2004 Jag har funderat på att använda en kylare från en 740 Automat! Eftersom det är trångt nog under huven som det är så tänkte jag göra "2 i ett"..... Kan jag använda oljekylaren som är till för Automatoljan till att kyla motoroljan med? Då får jag en kylare med 2 funktioner! :D och sparar plats! Eller blir det för dålig cirkulation? :unsure: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJUAN Posted February 14, 2004 Share Posted February 14, 2004 Ingen dum ide va e de för mått på kylaren :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted February 15, 2004 Share Posted February 15, 2004 Dubbel mängd olja ska ju cirkulera i kylaren. Blir det verkligen bra att ha en kylare då? Inger bra med för varm olja:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted February 15, 2004 Author Share Posted February 15, 2004 Dubbel mängd olja ska ju cirkulera i kylaren. Blir det verkligen bra att ha en kylare då? Inger bra med för varm olja:) Kylaren kyler i normalfall växellådsoljan! Skulle den då inte kyla motoroljan? :unsure: eller ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts