Arrowsmith Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Jag har varit ute och åkt sjua i ca. 45 min nu i eftermiddag. :eclipsee_steering: En sak vill jag uppmärksamma er på mina vänner: :icon_smartass1: SEVEN SESÅNGEN BÖRJA LIDA MOT SITT SLUT ! Sitter med en kopp varm glögg och tillhörande pepparkakor och huttrar efter avslutad körning Ta vara på det som är kvar, varje meter ni inte kör nu har ni hela vintern på er att ångra ni inte körde !! :banghead: Visst kan man få lite ont i halsen och snuva men va f*n :gives: det går över.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Ja det är härligt med Entusiaster ! :D När golfare pratar så heter det : "Det fins inte dåligt väder, bara dåliga kläder" Tror vi får hitta på ett för oss också! :biglaugh2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Jag ska försöka trycka ned en värmare under huven. Jag tog vara på donatorns värmepaket, just för att kunna utnyttja sådana här dagar. Dert är trångt under huven på 7:a. Har någon annan klämt ned värmepaket? Tips? En annan idé: 7:a med dubbdäck!! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 (edited) Jag har ett värmepaket, ngt mindre än ett bilbatteri. Inte från en std-bil utan nytillverkat. Har inte ni andra värme i era?? :blink: :lol: :biglaugh2: Till höger på fotot. http://forum.locostsweden.se/index.php?a...ost&id=1921 Edited November 26, 2006 by apex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Värmare? Det är ju barlast.... Kanske kan man ha en ebersprakare bakom sig och få sån där nackvärme som nya slk har... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Har du servobroms :o ? Intressant bild på styrstången förresten. Hur kollapsar den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Ehhh, ratten är ställbar i längsled, åsså bromsservo ....Ac och automatlåda :D :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Ger mig fan på att du kör med bekyst sminkspegel också.... :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 APEX det värmepaketet är en sort som vi monterar i 90 % av alla ambulanser vi tillverkar.. bra skit.. en annan möjlighet till värme som inte väger så mycket... lös el sits borde man klara att värma även med liten generator/batteri.. asagrill :D :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Värmare phhha!!!!!!!!! Den som inte tål vädret skall inte köra sjua :515: Det var i alla fall CG Petersons divis när det gälde båtar. Och specielt kalt tyckte jag inte det var när jag tog min tur i dag på med flygarjackan bara så går det bra. :racesmile: Föra vintern så var sista turen den 12 december. Vi ses Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 26, 2006 Author Share Posted November 26, 2006 Snöplog med locostswedenlogga !! :biglaugh2: Fresta mej inte Tommy !! :notworthy: Det stör mej inte det minsta, men du har ju gjort min bil högerstyrd :515: Det passar mej sämre eftersom jag inte är mycket av en anglofil så länge de ligger 40-50 år efter övriga europa i utvecklingen :lol: Text nedan klippt från min hemsida: LÄNK 04-12-22Jag körde det som förmodligen kom att vara årets sista runda torsdagen 16 december. En bekant kom på besök från Stockholm och kikade lite i garaget och passade på att åka med. Just nu står allting annars ganska så still med bilbygget..... Åka sjua 16 dec. är "värst " hittills..... Vice ordförande "Jocke E" och jag åkte en liten sväng här i samhället. Det var ingen långtur ska ärligen medges men några km. iallafall. Någon som har kyligare bravader i sjua att kontra med? Lägg upp här i tråden i så fall :D ( och nej min bil var inte reggad och besiktigad vintern 04 jag vet det...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Nä nu... Jag ställer ut ramen på garageuppfarten och sover i den under en presening.....blir jag värst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 *host* :515: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Photoshop..... :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 26, 2006 Author Share Posted November 26, 2006 Den bilden är inte från i år, jag har sett den förr. Jag skulle inte tro att det var det han ville få oss att tro heller :lol: Men visst är han en viking Jonte :notworthy: Het kandidat till tronen för coolaste sevenåkare. tråkig ordvits eller hur... :icon_sorry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 R-däcken tål inte minusgrader.... de står i tvättstugan nu! :D Men en provtur ska företas efter installation av min nya kardan! :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 *hehe* Bilden är från förra vintern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Man får väll fortsätta och skryta jag tog även en tur i dag och oj vad hala r däck är när det är kallt. Jag trode flera gånger att koplingen slirade men det var däcken. Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 27, 2006 Author Share Posted November 27, 2006 :thumbup: Såja, en till riktig viking ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts