Sören Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Nu ska Esther börja tillverka Ultima GTR! :) Esther Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Nja kanske inte srietillverka men dom har byggt en Har pratat med Lasse om deras Ultima. .Som jag förstod det hela så var detta bara ett projekt att bygga ihop en som dom hade beställt från england, jag fick iaf inte bilden att dom skulle tillverka flertales sådana på beställning.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted November 19, 2006 Author Share Posted November 19, 2006 OK, det verkar rimligare. Informationen på hemsidan säger ju inget om omfattningen, så jag feltolkade det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Om jag inte missförstod Lasse så kulle Ultima bygget komma med i någon biltidning, tror att det var teknikens värld dock är jag inte hundra på detta med vilken tidning det var!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Du blandar inte ihop det med de andra projektet de har ihop med teknikens värld? :unsure: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Det där teknikens värld projektet med en slaktad Volvo V50 har det ju varit förbluffande tyst om här på forumet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Rydh Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Om jag inte missförstod Lasse så kulle Ultima bygget komma med i någon biltidning, tror att det var teknikens värld dock är jag inte hundra på detta med vilken tidning det var!! Den har varit med i Teknikens Värld för någon månad sen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Du blandar inte ihop det med de andra projektet de har ihop med teknikens värld? :unsure: Om du menar Esther 7:an som är med i några reportage så menade jag inte det utan att deras ultima skulle vara med i någon tidning å jag fick för mig att det var teknikensvärld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Lundblad Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Fans med i Teknikens Värld Nr 19 2006. Jag har även sett den live den var och ljudprovade när jag var på SFRO besiktning ett helt fantastiskt bygge :racesmile: :racesmile: :wub: vill ha. //Kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Ultiman är nåt helt annat än alla kitcars som bara ser ut som en sportbil. Topplösningar, ett racerbilschassi. När de skulle bygga McLaren F1 så köptes 2 Ultimachassin och byggdes i ordning med BMW V12:or, för att testa. :notworthy: När testerna var klara skrotades bilarna! :blink: ...har jag hört iaf... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Lundblad Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 (edited) Här finns historian om McLaren samt bilder på dom skrotade prototyperna McLaren prototyper //Kenneth Edited November 20, 2006 by Kenneth Lundblad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Dom förstörde bilarna för att ingen skulle få veta vad de höll på med? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Trevligt att se att de (äntligen) uppdaterat sidan, men de har ju missat oss (locsostsweden) unnder Länkar :o :whip: p en ultima skulle man ju kunna tänka sig, men då e de ju inte så mycket locost längre.. :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Jag vill ha en Ultima!! Undrar om man kan hitta en färdig, lr nästan färdig.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Skum ljuddämpare förresten... :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders S Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Gillar transport/trailerbilen dom har på "till salu" sidan :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anton Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Hej den här bilen som är samma model som jag har hittade jag på Pistonheads för 3000 pund borde kunna bli locost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Verkar vara en tidigare modell? Men priset är bara €3000 = 27 000 spänn!!! Bara hjul o däck är värt den summan... :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts