gka Posted February 11, 2004 Share Posted February 11, 2004 Hej alla byggare! Enkel fråga: Någon skrev för länge sedan i samband med svetsning av ramen, att han använde knutpålar där det var svårt att komma åt (i små vinklar). Hur ser sådana ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted February 13, 2004 Share Posted February 13, 2004 knutpålar !!! Det var något nytt för mig! Har faktiskt aldrig hört talas om "knutpålar"... men vem vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJUAN Posted February 13, 2004 Share Posted February 13, 2004 Nån knutpåle har jag nog alldrig träffat på men en vacker dag står det väl en o knackar på dörren :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted February 14, 2004 Author Share Posted February 14, 2004 Jaja, skratta ni. ; ) Jag hittade iaf var jag läste det nånstans nu. http://locost.monkeytoys.com/svenskalocost...%20helsvetsning Är inte den som skrev det här och kan förklara sig? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted February 14, 2004 Share Posted February 14, 2004 I alla trånga vinklar har jag satt knutplåtar. Vi pratar numera "knut plåtar" och allt börjar klarna lite mera tror jag iallafall... påle eller plåt hmmm. språkförbistring eller....? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted February 14, 2004 Author Share Posted February 14, 2004 :D Jösses! Men jag kan faktiskt läsa... jag lovar! ;) Jaja, men hur sitter sådana knutplåtar då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted February 14, 2004 Share Posted February 14, 2004 :D Jösses! Men jag kan faktiskt läsa... jag lovar! ;) Jaja, men hur sitter sådana knutplåtar då? Knutplåtar ser ut som på bilden jag bifogar!!! De sitter i de hörn som man har svårt att svetsa el förstärka! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted February 14, 2004 Share Posted February 14, 2004 Hmm.. Liten fråga.... om det förstärker och inte väger så mycket, varför har man inte det överallt ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted February 14, 2004 Share Posted February 14, 2004 Hmm.. Liten fråga....om det förstärker och inte väger så mycket, varför har man inte det överallt ??? jag tror helt enkelt inte att behovet finns av att ha dom överallt... det blir ju defenetivt inte sämre och dom väger typ "nada" så visst kan man ha överallt men det är nog "overkill" helt enkelt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJUAN Posted February 14, 2004 Share Posted February 14, 2004 Jaja, skratta ni. ; ) Jag hittade iaf var jag läste det nånstans nu.http://locost.monkeytoys.com/svenskalocost...%20helsvetsning Är inte den som skrev det här och kan förklara sig? :) Då fattar jag också hörnförstäkning typ. Hoppas du inte tog illa upp men knutpålar lät lite kul :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted February 14, 2004 Author Share Posted February 14, 2004 Då fattar jag också hörnförstäkning typ.Hoppas du inte tog illa upp men knutpålar lät lite kul :) Nädå... det var längesedan jag läste det. Sen hade jag väl tryckt in för mycket annan bilbyggarinfo i hjärnan så när ordet kom ut igen blev det pålar iaf plåtar. Sen när jag hittade det igen så läste jag inte vad det stod. "knutp.... jaha där var det!", typ. :) Men då vet jag vad det är. Inte så konstigt som det lät alltså.... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJUAN Posted February 14, 2004 Share Posted February 14, 2004 Då fattar jag också hörnförstäkning typ. Hoppas du inte tog illa upp men knutpålar lät lite kul :) Nädå... det var längesedan jag läste det. Sen hade jag väl tryckt in för mycket annan bilbyggarinfo i hjärnan så när ordet kom ut igen blev det pålar iaf plåtar. Sen när jag hittade det igen så läste jag inte vad det stod. "knutp.... jaha där var det!", typ. :) Men då vet jag vad det är. Inte så konstigt som det lät alltså.... :) ja me det e väll ljust med det här fofrumet att man kan spåna lite uta att bhöva sjämmas, man få ju så överdjävlig hjälp av nästan alla o kanske att man kan dra nåt strå till stacken själv :) :) :) :) Det här ROCKAR.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts