Olla Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 vilket bromsok har ni till era 140 spindlar? Jag har blandat ihop mina prylar men tror jag har 240:ns ok till 140 bromsskivor, och det passar inte, vet någon vänlig själ hur och vilka komponenter som passar bäst :notworthy: ska se om jag kan fota grejerna så ni kan se dem... så går det när man inte bygger tillräckligt fort eller märker upp dom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias78 Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 jag kör med 240 (ventilerade)skivor och ok, krävde dock lite bearbetning av oken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars H Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 :) Hej....... Jag använder ventilerade 240 skivor och ok. Oken måste fräsas av lite i fästöglorna för att hamna rätt mot skivorna. Lars H. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olla Posted September 28, 2006 Author Share Posted September 28, 2006 Hur mycket vågar man ta på oket innan man bör skämmas ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars H Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 Jag har inte exakt mått men jag tror det var 3-4 mm. Montera oket utan belägg och mät på båda sidor mot skivan. Lars H. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olla Posted September 29, 2006 Author Share Posted September 29, 2006 jag vågar knappt säga det men oket jag hade var till bakaxeln :biglaugh2: så nu är man på jakt efter ok till framvagnen...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted September 30, 2006 Share Posted September 30, 2006 jag har hört att de skall vara ca: 2mm man skall ta bort... sök lite på forumet så kanske du hittar mer info.,... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts