Kamikaze Posted February 11, 2004 Share Posted February 11, 2004 Behöver man isolera bränsletanken så att den inte är jordad i ramen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted February 11, 2004 Share Posted February 11, 2004 Det tvivlar jag starkt på, Har aldrig varit med om en isolrad tank... Varför skulle man göra så? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted February 11, 2004 Share Posted February 11, 2004 Isolera tanken för att förhindra skador som kan uppstå på grund av vibrationer/skakningar, inte för jordningens skull. mvh Conco :ph34r: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamikaze Posted February 12, 2004 Author Share Posted February 12, 2004 En kompis som undrade och jag sa att det givetvis inte behövdes, men sedan så börjar man fundera...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted February 12, 2004 Share Posted February 12, 2004 Jag tänker inte "isolera" snarare jord den till chassit liksom påfyllnaden. Jag vill inte ha något potetialskillnad som olyckligtvis skulle kunna bilda gnista vid påfyllning av bränslet. Bensin är som bekant ledande. Bara en tanke :o m :) h Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts