apex Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 Jag har en ball Sparco snap-off-ratt. Den har en plan undersida och "grepp" 10-i-2. Men när man ska byta grepp i en konbana eller på en racerbana så känns det ibland som om en rund, fet, läderkringla vore lättare att hantera. Vad tycker ni andra? Quote
Acke Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 jo, dom du säger så skulle jag nog föredra en helt rund... enda fördelen med en "kantig" borde va om man har väldigt få varv ( typ 1 eller så ) men på min som det är 2½ varv till stopp så vill jag nog ha en rund... Quote
apex Posted September 21, 2006 Author Posted September 21, 2006 En sån här har jag..... vekar dyr!! 369$ bara för kringlan utan snap-funktion! Quote
apex Posted September 21, 2006 Author Posted September 21, 2006 Gissar att Sparco har nån rund med samma fattning som man kan testa. :) Quote
Michael Th Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 ser ju ``tuff´´ ut... men i ditt fall känns det som funktionen är viktigare...sälj den till någon som bara kör till korvlådan och spänner sig. :D och köp en hederlig rund kringla.. :racesmile: Quote
Gripenland Posted September 22, 2006 Posted September 22, 2006 Jag har en sån ratt som Apex visar. Fast utan timerfunktion= jäkligt mycket billigare. Tanken är att den plana underdelen ska ge mer plats för benen, vilket behövs i mitt fall. Quote
Borken Posted September 22, 2006 Posted September 22, 2006 Så om man körde med en rund ratt kanske den kunde motverka underglidning då då? :D /Janne Quote
Gripenland Posted September 22, 2006 Posted September 22, 2006 Japp, men då får det vara en lastbilsratt :D :P Quote
apex Posted September 23, 2006 Author Posted September 23, 2006 Det här är en annan skum variant..... men bilen e snabb i konbanan! :D Quote
apex Posted September 25, 2006 Author Posted September 25, 2006 Lada? Bilen har ett Esther-chassi, vad jag vet? Quote
Falcor Posted September 25, 2006 Posted September 25, 2006 Jag skulle föredra en helt rund ratt om man måste ratta mycket, har man väldigt hög utväxling i styrväxeln så skulle säkert en kantig kunna funka också. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.