Drake Posted February 11, 2004 Share Posted February 11, 2004 På jakt efter en styrväxel med ca. 3 varv till en vänsterstyrd sierra, Någon som sprungit på en när ni jagat delar? M.v.h Drake Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted February 11, 2004 Share Posted February 11, 2004 Det är nog inte den vanligaste delen i det här landet:) men lycka till ändå... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Canguro Posted February 12, 2004 Share Posted February 12, 2004 På jakt efter en styrväxel med ca. 3 varv till en vänsterstyrd sierra,Någon som sprungit på en när ni jagat delar? M.v.h Drake Öhh Quickrack med 3 rattvarv 2.5-2 e väl vad som kallas för "kort". Runt 3 e ju vad std bilar har idag. (Iofs med Servo numera..) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted February 12, 2004 Author Share Posted February 12, 2004 Icke sa Nicke 4,5 på Sierran!!! 3 blir nog lagom med tanke på det Amerikanska järnet där framme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted February 12, 2004 Share Posted February 12, 2004 Måste det vara Sierra? Någon skrev att man kunde ta från Mini Cooper som fanns med 2,2 och 2,7 varv. Mazda Miata har ganska kort utväxling, typ 2,5 med servo och lite mer utan. Saab 900 EMS ska ha extra kort utväxling för att vara en 900, men tyvärr kommer jag inte ihåg någon siffra. Men nen var nog på lite drygt 3 varv. Nån som vet? Men tar man från en annan bil så beror ju antalet varv lite på hur långa styrarmar det är på spindlarna också. Så då kan det ju bli både mer och mindre varv än ursprungsbilen. Edit: Miatan (den första med 1.6:a alltså) har 2,8 varv med servo och 3,36 varv utan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Canguro Posted February 12, 2004 Share Posted February 12, 2004 Icke sa Nicke4,5 på Sierran!!! 3 blir nog lagom med tanke på det Amerikanska järnet där framme. se där nu lärde jag mig nått nytt.. borde nog hålla käft när det gäller fård grejor vet väldigt nära noll om dom bitarna.. :rolleyes: 4,5 ratt varv...ratta ratta ... min Alfa std vxl är 3,5 och jag har skaffat en 2.1 stång . Iofs ska man inte jämföra direkt men ändå.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted February 12, 2004 Author Share Posted February 12, 2004 Nu blev jag osäker men jag har för mej att det var 4.5 Rätta mej om jag har fel, för då kanske jag ska spara min!!! Drake Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts