Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det är nån i Motala som på SAAB-delar byggt en mittmotorbil med förarsäte och passagerare efter varandra. Såg 2 av dessa åkande efter varandra i Borensberg. Ser racemässig ut men däck och hjul ser ju inte riktigt banmässiga ut? Ett sevenalternativ. Kallas "Sniper" i bilregistret.

post-688-1158433678.jpg

post-688-1158433690.jpg

Posted

Kul med personliga bilar. Snyggt bygge med bra finish. Inget för mig, dock. Bilen ser ut att vara byggd för gata, varför då inte utnyttja bredden för 2 stolar?

Nä, 7 rules! :)

Posted

Ursprungs Snipern med Saab motor bilen säljes i byggsats

av Erik Holmqvist - erik.holmquist@swipnet.se

Posted
Ursprungs Snipern med Saab motor bilen säljes i byggsats

av Erik Holmqvist - erik.holmquist@swipnet.se

En gång till?

Den första Snipern, säljes i delar som byggsats. SFRO? Turbomotor?

Som bantaxi med 350 pållar skulle den vara kul att skrämma släktingar med.... Gissar att tanken med att sätta dem på rad är att få centralt placerad förare, rejsfeeling! :prop: ;) Åsså får man ju ner luftmotståndet.

Posted

Nja det var väl lite fel av mig, jag klippte och klistrade en text lite för snabbt. Om vi tar bort "Ursprungs" i mitt första inlägg där så kommer vi närmre sanningen. Mer vet jag inte....

Posted

"Hittade en ful bil när jag körde MC" :D

Kan hålla med... men med lite splitters, breda sulor o en vinge så kan den passera för att vara en racerbil. De brukar inte vara vackra, jfr t ex Lister Storm

Posted

"Skönheten sitter i betraktarens öga". Så är det väl också med fulheten.

:)

Posted

Jag har sett en dylik tingest här i Motala. Trodde det var byggt på något VWschassie :icon_oops:

m :D h

Janne

Posted
Jag har sett en dylik tingest här i Motala. Trodde det var byggt på något VWschassie :icon_oops:

Baklyktorna ser lite folka-aktiga ut.

• 1 month later...
Posted

Finns det inte en elbil som ser ut som denna också?