Jonte Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Det har diskuterats här på forumet om Robin Hoods Lightweight (monocoquen) och om den skulle hålla för påfrestningarna. Nu har tydligen engelska SVA underkänt en RH med hänvisning till påfrestningarna i materialet. Om jag förstått rätt så är fler RH byggare i england nu oroliga för utvecklingen och hur fabriken tacklar detta problem. Läs mer på http://community.rhocar.org/index.php?showtopic=12786&st=15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Jag kikade ordentligt på den när jag var i Newark och bland annat infästningen av främre bärarmarna så synerligen klena ut. SFRO skulle nog aldrig godkänna den konstruktionen. Nu kan det för allt i värden fattas en del bitar på den delvis bygda bilen men det värkar som om SVA hade liknande (om jag förstod rätt )synpunkter Synd på en otoligt kul ide. Tycker Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted August 16, 2006 Share Posted August 16, 2006 Den enskilde besiktningsmannen har stor makt, och det verkar vara så att man ska ha tur att få rätt man vid ett tillfälle då denne dessutom är på bra humör. I detta fall ser det ut som killen råkade träffa fel man vid fel tillfälle. Så får det inte vara! Robin Hood har här ett stort ansvar. Rimligen borde de förankrat sin design hos myndigheterna innan marknadsföringen av kittet (annars är de jubelidioter). Det ska bli intressant att följa utvecklingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.