apex Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 Lade in det här med!! :D Gasspjällhuset har två spjäll. På min bil sitter nån hembyggd plastpryl mellan LMM och spjällhus. Den består bl a av badrumssilikon så nu har den gått sönder :( Vad har ni andra med C20XE i samma position, rakt ovan insugningsröret? Det ska ju få plats under huven oxå? Nåt kompakt gummiplenum? Original Gsi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted July 19, 2006 Author Share Posted July 19, 2006 SFI-ersättare heter det visst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickebo Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 jag har svetsat/slipat/meckat utav helvete men bra vet jag inte om den blev... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted July 30, 2006 Author Share Posted July 30, 2006 Stiligt! Har inte fått min SFI-ersättare än, nu har jag ett skatbo av plast och glasfiber. Provstart idag! :D Kallerman hade oxå byggt en egen, men 1300 verkade billigt om man jämför med arbetsinsatsen. Plast är ju lätt oxå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted August 1, 2006 Author Share Posted August 1, 2006 Den kom och den var i aluminium, rätt fin grej. Men varför har man valt 100 mm dia. när LMM är 70 mm?? Ser kadetten ut så? ..åsså får den inte plats under huven... :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 kanske dom brukar sälja den tillsammans med ett ``POWER ROHR´´som man sett i tyska styling kataloger.. dvs ett påstått efektökande grövre rör.. :biglaugh2: du får leta på skroten efter en gummidamask som passar :banghead: kanske till en v8..från en van eller dylikt.. good luck. :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted August 1, 2006 Author Share Posted August 1, 2006 Original kadett-rör passar visst. Om jag flyttar scoopet lite så får det plats.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts