apex Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 Seven är väl inte riktigt världens mest praktiska bil ur vissa avseenden. Om man har åkt på nån banträff eller utflykt och det börjar regna är ett överdrag bra att ha. Jag köpte ett överdrag på Biltema, lilla storleken, och utrustade det med remmar i varje hörn. På så vis säkras överdraget vid varje hjul och bilen kan lämnas i dagar av regn och hård vind utan att överdraget sticker iväg. Remmar och spännen köptes i en sybehörsaffär och har en enkel snäpp-funktion. Överdraget packas ner i en påsydd väska och kan tas med på ett enkelt sätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 Stiligt. :notworthy: Massproduktion i garaget? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted July 2, 2006 Author Share Posted July 2, 2006 Stiligt. :notworthy: Massproduktion i garaget? Njae, jag får vara glad att min tjej fixade att sy fast 8 remmar åt mig..... :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 Använd ABSOLUT INTE detta vid transport på släp!!! För mig resulterade det i en omlackering.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted July 3, 2006 Author Share Posted July 3, 2006 Näe, det skulle jag inte testa... Klarar väl vindstyrkor på 5 m/s men 25 m/s , det är väl orkan, va? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 ...............Jag köpte ett överdrag på Biltema, lilla storleken, och utrustade det med remmar i varje hörn. På så vis säkras överdraget vid varje hjul och bilen kan lämnas i dagar av regn och hård vind........... Varning! Kan inte lämnas i dagar med hård vind, det får fladdret att slita på lacken på samma sätt som vid släp som Svante påpekade! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted July 3, 2006 Author Share Posted July 3, 2006 Varning!Kan inte lämnas i dagar med hård vind, det får fladdret att slita på lacken på samma sätt som vid släp som Svante påpekade! OK, det ska beaktas! Hittills har ju problemet lösts genom att överdraget flyger iväg, men nu är ju det kurerat! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 Om det regnar samtidigt som det blåser så ligger överdraget som en kondom över bilen, samtidigt som det blir en fågelpool i sittbrunnen. Hur mycket tyngd tål väven innan den spricker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted July 4, 2006 Author Share Posted July 4, 2006 Sant! Funderar på att ha ett par stag/masonit som täcker sittbrunnen, så att vatten ej samlas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts