Micael Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 http://www.locostbuilders.co.uk/viewthread...age=1#pid388041 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Tråkigt att läsa Micael. Är det fortfarande körbart? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted June 12, 2006 Author Share Posted June 12, 2006 Tråkigt att läsa Micael.Är det fortfarande körbart? Jodå, det går. Men det känns inte så roligt. Man är ju lite nervös att dom ska rasa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 kan du posta en bild på dom Micael så man får se hur det ser ut och fundera på hur f*n det har gått till.... har aldrig hört om någon som lyckats.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted June 12, 2006 Author Share Posted June 12, 2006 (edited) Det kommer, måste bara ladda kameran. Man kan tro att det är ovanligt, men det är faktiskt ganska vanligt. Jag har fått varningar om det tidigare, så jag blev inte så förvånad. Faktum är att bla Therealpinto har påpekat det. Hade jag vetat det som jag vet i dag hade jag aldrig köpt det kittet, men det är ju lätt att vara efterklok. Men det är ingen ide att hänga läpp. Faktiskt har det känns lite tomt att inte ha bilen att bygga på. Så att svetsa nya bärarmar ska bli lite skoj faktiskt. Bilen är ju fortfarande körbar, men jag tar det lite lugnare. Edited June 12, 2006 by Micael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Mycket svagt att Mk inte vill stå för de misstag de gjort tidigare. Må så vara att det inte är exakt samma företag, men de jobbar vidare med det varumärke det tidigare företaget skapat. :wild: På dem igen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Hittar du inga ritningar så kan jag nog göra om du ger mig mått på led och bussningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted June 12, 2006 Author Share Posted June 12, 2006 (edited) Här kommer lite bilder. Det är inte helt lätt att få till en bra bild på det På den här ser man det tydligt http://www.amanfamily.se/locost/gal/view_p...ost&id=Bild_011 och den här http://www.amanfamily.se/locost/gal/view_p...ost&id=Bild_049 Resten finns här http://www.amanfamily.se/locost/index.php?...m.php&Itemid=50 Jag har dessutom fått svar fråm Mk-engineering, alltså Martin Keenan, han som sålde ramen. Vi ska se vad det leder till. Edited June 12, 2006 by Micael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 tråkigt med sprickorna ...men se det från den bra sidan...dom totalhaverera inte.. och du vet om bristerna så du kan göra bättre/säkrare bärarmar utan att blivit förolyckad.. allt går att göra bättre, svårigheten är att veta hur.. ;) :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted June 13, 2006 Author Share Posted June 13, 2006 Hmm Jag börjar få kalla kårar längs med ryggen nu, kom på en sak Jag har ju ganska lite ET på mina fälgar (ET 12). I och med det så blir ju liksom hävarmen större och påfrestningarna på bäramarna ökar. Undrar om det kan ha påverkat att dom har böjt sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Klart det påverkar men inte så mycket tror jag. Får det till linjärt mot längförändringen räknat från ramen, dvs 5-6%. Då kan nog annat spela in mer, uppgraderade bromsar (?) tex. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zyxx Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Kan du kolla vilken dimension det är på materialet som dina bärarmar är tillverkat i (specielt hur tjockt gods) ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted June 14, 2006 Author Share Posted June 14, 2006 Ska kolla. Men det blir lite svårt att kolla tjockleken utan att såga isär dom. Nu har lagt upp lite mer bilder på misären http://www.amanfamily.se/locost/index.php?...m.php&Itemid=50 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted June 19, 2006 Author Share Posted June 19, 2006 Nu är mina nya bärarmar på väg hem. Har fått bilder på dom samt ett kollinummer. Måste säja att Martin Keenan är otroligt seriös. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted June 22, 2006 Author Share Posted June 22, 2006 Nu har mina nya bärarmar kommit. dom ser otroligt fina ut. Ett mycket gott hantverk, måste jag säja. Ang materialtjockleken så är det rören 25x3 mm (sömlösa) plattan 6 mm All heder åt Martin Keenan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zyxx Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Härligt bara att montera och ut o prova.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts