Micael Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Min fjädring knarrar om f*'%n. Varje gång jag åker över ett gupp eller ojämnhet så knarrar det högt. Misstänker att det är bussningarna som låter. Bör man smörja dom med nåt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Knarret kommer nog från ytan mellan gaveln på bussningen och fästet. Lägg på lite orings-fett alt. molybden-fett så slutar det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 om du har pu bussingar så skall dom smörjas regelbundet...(har för mig läste någonstans /200 mil ) smörjnipplar rekomenderas.. :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted June 9, 2006 Author Share Posted June 9, 2006 om du har pu bussingar så skall dom smörjas regelbundet...(har för mig läste någonstans /200 mil ) smörjnipplar rekomenderas.. :racesmile: Jag har ju såna "poly bushes" men det är väl PU, eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 pu= pollyuretane.. då man kan likna det vid ett fjädrande glidlager... fettet försvinner efter ett tag och då knarrar det... :( bara smörja på igen... :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Enligt MK byggmanual skall de fettas in med vaselin eller dyligt Rikligt med silikonspray hjälper en del Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Rikligt med silikonspray hjälper en delMichael W bara tråkigt om man använt silicon..om man nu vill lackera om någon detalj på bilen... döds straff i mitt garage att införa silicon...skulle vara i form av en quinna... :blink: i lagom mängd.... men är övertygad att min fru inte skulle samtycka... ja jag e lite gubbsjuk :P :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 Kolla vad tillverkare rekomenderar för smörjmedel, fel sort kan paja plasten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts