Jump to content

Vad säger folk om din bil


Jonte

Recommended Posts

Med tanke på att vi har ganska ovanliga och snygga ;) bilar, så undrar jag var ni får för kommentarer om era bilar.

Det vanligaste man får höra är:

Häftig

Fräck

Har du byggt den själv

Vad är det för sort

Sen så kan det hända att man träffar sin otekniska kusin och får följande frågor:

- Får man köra på gatan med den? (visserligen kan det vara en berättigad fråga som man även kan höra från andra)

Efter en tids funderande så kommer han med en ny fråga:

- Är det gräsklipparmotor i den :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det är en sån Beach Buggy va? Med folkachassi? :blink: (sa en snubbe på 60)

Reaktionerna är annars överlag positiva, folk tycker den är helhäftig. Ett par (damer) har gapskrattat, men det här är ju ingen tjejbil....

Link to comment
Share on other sites

Jag fick kommentaren av två äldre damer, att det där var en fin Cobra?!?! :blink:

Jag log lite instämmande, tills jag insåg att dom bara läst vad som stod på mina Cobra stolar....

Annars är den absolut vanligaste frågan:

-Är den där laglig att köra på gatan?

Jag brukar då replikera:

-Nej för fan, men säg det inte till nån... :P

Link to comment
Share on other sites

Jag håller mej mest hemma i obygden med min bil där vi båda trivs bäst, och där

får man inte så många kommentarer.

Men igår fick jag en kommentar av en mopedburen tonårs granne till mina föräldrar.

- Hade jag varit som du hade jag satt neon under bilen

för faaaaaaaan va' tufft de hade vart!

Hade jag inte varit så trött som jag var i går kväll hade jag förmodligen

slagit ut framtänderna på idioten genom hans hål i hjälmen. :mad:

Link to comment
Share on other sites

Dom flesta är positiva, pekar, blinkar och tutar när man är ute och kör!

4st som har frågat om den är Till Salu!

Det där om den är gatlegal kommer nästan alltid upp när man träffar folk på stan eller på macken!

Stod i Bilsports monter på Emmaboda flygfält förra helgen då det var "En dag på strippen" helt otroligt vad det var många som fotade och ville snacka om bilen, allt från små ungar till gubbar i övre medelåldern!

Det var grymt roligt att den drog så många blickar till sig, tyvärr var det piss väder till och från!

Att jag ännu inte fått färdigt mitt sittbrunnskapell gjorde inte saken bätter tyvärr :(

post-533-1148669152.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Jag får en så länge bara kommentarer till min plan att bygga en bil nästa vinter.

"Ska du bygga en lådbil?". Ja, det ska jag....

Idén med cyclekarts kom sig tydligen av några som undrade om det var lika roligt att köra lådbil som vuxen. Sedan tyckte de att det blev för jobbigt att dra den uppför backen så de satte motor på.

Link to comment
Share on other sites

Generellt bemöts man på ett väldigt intresserat, trevligt sätt. Unga och gamla, bilmekar o tjänstemän säger snyggt bygge, har du byggt den själv? Man förutsätts besitta en hel del kompetens när man kommer i en sån här, det märker man.

En vanlig sportbil kan vilken hårfrisör som helst handla över disk. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...