rickepumpen Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 Hej Allihopa! Nu finns det ytterligare en som vill/ska bygga en locost. Jag heter Richard Johansson och bor utanför Klippan. Beslutet att försöka mej på en locost är lite grann en kompis fel då han har tjatat på mej en tid! Tanken är att göra ett Mcsorley-chassie och använda en Ford Aerostar som donator. Varför en tung gjutjärnsmotor och stel axel? Har alltid varit svag för Fords v6-motorer och fick inspiration från den amerikanska kopian Stalker V6. En kompis till mej har en Aerostar som han släpper nära nog gratis så där får jag ihop mycket av det som behövs. Jag är fullt medveten om att bilen blir tung som bly med de grejorna men det kan jag leva med bara jag får höra v6:an vråla i mina öron! :D Med lite tur kommer bygget igång i september i år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 Välkommen hit. Härligt att du inte ser ditt val som något hinder utan en utmaning. Vi hoppas du kommer igång i höst så vi får se härliga byggbilder under kommande vinter ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts