Ingenjören Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Tjena alla!!! En kort fråga bara. Är snart färdig med bygget men funderar lite över vad som måste finnas i form av instrumentering? Jag saknar den lampa som visar att handbromsen är ilagd/åtdragen. Är denna obligatorisk? Jag har endast indikatorlampor för blinkers, helljus (och laddning/tändning). Räcker det? Givetvis finns hastighetsmätare men jag är lite osäker på vad som är krav från SFRO/Bilprovningen. Vill inte åka på ombesiktning på grund av sådana bagateller :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anton Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Tjena handbroms lampa behövs inte däremot helljus lampa o blink lampa tror jag är ett måste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Hej!Du behöver endast 1 st blinkindikeringslampa.Tänk på att mätare får vara belysta utifrån. Helljus=blå mvh pixbo :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted April 27, 2006 Author Share Posted April 27, 2006 Kanon!!! Då behöver jag inte komplettera med handbromskontakt, lampa osv. Tror nog att man märker om handbromsen ligger i. Jag har en otrimmad Pinto :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Var inte så säker på det :prop: den flyttar sig ordentligt ändå :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts