Bengt Norell Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Hur gör man? Jag har läst två instruktioner, och i den ena skall man hålla dämparn med dammkåpan uppåt och pumpa och i den andra med dämparen upponer. :blink: Tacksam för svar. Onsdag = bilbyggarkväll :D Allt Gott Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 åt vilket håll du skall ha dämparen, beror väl på vilket sätt dom är konstruerade att jobba sedan..om man sätter en dämpare på fel håll fungerar den inte som tänkt.. sedan är det bara att trycka ihop och dra isär tills mjölksyran kommer :lol: :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted April 27, 2006 Author Share Posted April 27, 2006 Jag vet inte om vi skriver om samma sak, min undran var hur man håller dämparen när man luftar den. Rättvänd eller upponer. Allt Gott Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 rättvänd dvs så som den kommer att vara..anledningen till luftningen... dom låg ner under transporten.. :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Hej Saxat ur en rekommendationslista av bilstein: "Om stötdämparen är av tvårörstyp måste du ”lufta ur” den genom att trycka ihop den några gånger i det läge som den sedan skall monteras och sedan inte vända på den före montering." H Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted April 27, 2006 Author Share Posted April 27, 2006 Tackar Då gör jag så Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts