JonteN Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 hello!! Tänkte bara höra om någon av alla mk Indybyggare är sugna på att ta måtten på sin bensintank och skriva här. Har tänkt tillverka tank till min mk, men bor tyvärr inte i samma stad som bilen så jag kan inte ta några bra mått på bilen själv... mvh Jhonatan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonteN Posted March 26, 2006 Author Share Posted March 26, 2006 Ingen som kan, vet att det finns ett par stycken mk-byggare där ute.... :( mvh Jhonatan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 Glömde tyvärr bort det idag när jag ändå var i garaget. Ska se om jag kan fixa det imorgon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 hello!!Tänkte bara höra om någon av alla mk Indybyggare är sugna på att ta måtten på sin bensintank och skriva här. Har tänkt tillverka tank till min mk, men bor tyvärr inte i samma stad som bilen så jag kan inte ta några bra mått på bilen själv... mvh Jhonatan! OK här kommer måtten: Bred: 750mm Locket 160x750mm Botten 170x750 mm Höjden (djupet) 225 mm Locket är något förskjutet framåt ett par cm. (Heter det romboid?) :blink: Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonteN Posted March 27, 2006 Author Share Posted March 27, 2006 OK här kommer måtten: Bred: 750mm Locket 160x750mm Botten 170x750 mm Höjden (djupet) 225 mm Locket är något förskjutet framåt ett par cm. (Heter det romboid?) :blink: Eddy Tackar för hjälpen! :D har jag tolkat dig rätt om det är som på bilden? Jag har för mig att underredet lutar lite framåt där tanken sitter så att botten blir sned (röda strecket)... kom på nu att de flesta kanske har sina tankar inbyggda och kanske lite svåra att mäta på, men om det finns nån som inte har det vore ju det kanon om ni också kunde ta en titt. Mvh jhonatan ps, trodde att mk:n var såld Eddy... testtank.bmp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 Tackar för hjälpen! :Dhar jag tolkat dig rätt om det är som på bilden? Jag har för mig att underredet lutar lite framåt där tanken sitter så att botten blir sned (röda strecket)... kom på nu att de flesta kanske har sina tankar inbyggda och kanske lite svåra att mäta på, men om det finns nån som inte har det vore ju det kanon om ni också kunde ta en titt. Mvh jhonatan ps, trodde att mk:n var såld Eddy... Japp, så är det om jag inte missminner mig. Jag hade en ritning i min byggbeskrivning, men nu är ju min MK såld :( Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 men nu är ju min MK såld :( Eddy vilket innebär massor med pengar och nästa bil på väg... :D såå braa... man skall inte vara utan minns en 7:a :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 vilket innebär massor med pengar och nästa bil på väg... :D såå braa... man skall inte vara utan minns en 7:a :racesmile: Glöm inte att tommy och eddy har en Dala7:a med i garaget michael :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 Glöm inte att tommy och eddy har en Dala7:a med i garaget michael :) jag vet... jag skrev minns en .. :D dvs gärna fler... när bygger du själv nr 2??? :biglaugh2: ja ja jag skall inte säga så mycket då jag samlar delar och 50 öringar till mitt eget bygge :( men men tids nog så... :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 vilket innebär massor med pengar och nästa bil på väg... :D såå braa... man skall inte vara utan minns en 7:a :racesmile: Men vi har ju en sjua står där nere i garaget, får väl räcka för ett tag :D Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 Men vi har ju en sjua står där nere i garaget, får väl räcka för ett tag :D Eddy räcker länge... det är bara upp till er när det är dags för nästa tillökning.. :prop: kul att se er energi... :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts