SKROTIS Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 Hej , var fäster ni er reg skylt fram. Nån som har några bilder. Ev typ klister märke. Mvh skrotis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 de flesta sätter den nog under frontgallret.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 Ser polisen en klistermärks reg skylt som en reg skylt eller åker man på böter för att inte ha någon skylt if man har en sådan? Vad är isf böterna för det, har för mej att det är ganska dyrt!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 tror det "bara" kostar 400:- att åka fast utan skylt, medans om man kör klisterlapp så räknas det som urkundsförfalskning enligt lagen och kan teoretiskt ge upp till 2 års fängelse... Nu är nog inte risken vidare stor att åka på fängelse, men om man skall hårddra lagen är det smartare att köra utan.. :) men jag har kört utan framskylt i ca: 6 år nu och har fortfarande inte fått några böter.. :D ( gäller alla mina bilar.. ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 Min sitter under grillen och lätt inåtlutad. Ännu har ingen anmärkt på det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 Kravet är att den skall vara synlig framifrån. Sätter man den likt Jonte så blir det även svårt att fota skylten om man nu skulle få för sig att dundra in genom en biltull eller liknande ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Utan skylt är ju snyggare än en klisterskylt :) 400kr kan man ju leve med.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SKROTIS Posted February 26, 2006 Author Share Posted February 26, 2006 Okej ,tack för svaren. skrotis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Utan skylt är ju snyggare än en klisterskylt :) 400kr kan man ju leve med.. Första gången ja.... 10:e gången svider det nog lite ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Första gången ja.... 10:e gången svider det nog lite ;) Jag köpte klistermärkes skylt i locostshoppen och gjorde en egen alu. hållare som jag fäste den på under grillen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SKROTIS Posted February 26, 2006 Author Share Posted February 26, 2006 Jag köpte klistermärkes skylt i locostshoppen och gjorde en egen alu. hållare som jag fäste den på under grillen Snyggt , finns det i shoppen nu med. Är sjuan lackad på din grill. skrotis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Snyggt , finns det i shoppen nu med. Är sjuan lackad på din grill.skrotis. Jag hittade inte "nummerplåtsdekaler" i shoppen nu vid en snabb koll. Skicka PM till tommy för att kolla läget och få ett säkert svar. Jag vet det var han som fixade dom. Sjuan i grillen kommer från denna länken: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=1860 då "heralue" skar ut ett gäng och sålde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted February 28, 2006 Share Posted February 28, 2006 Första gången ja.... 10:e gången svider det nog lite ;) Så är det nog :) får ta och läga in det i budgeten!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted February 28, 2006 Share Posted February 28, 2006 Så är det nog :) får ta och läga in det i budgeten!! Har kört flera hundra mil med min sjua, plåten ligger under passagerarstolen, böteskostnad hitills 0:- Har kört några tusen mil med mina citroener utan framskylt, böteskostnad hittills 400:- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted February 28, 2006 Share Posted February 28, 2006 Nu börjar det här likna organiserad brotslighet ;) Jag ska inte ha något skylt iaf!! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts