Jump to content

Adapter Saab långmotor ---> RWD växellåda??


ezroller

Recommended Posts

Som sagt; någom som har koll på var man hittar en ritning till en adapter för att tex. häkta på en Bader Meinhof Wagen-låda (BMW) eller Fårrd, Vovlo eller liknande.

Vet ju att kortmotorn passar ihop med ett antal olika omega-lådor.. men de motorerna e svåra att hitta... och har en betydligt högre prislapp.

En färdigtillverkad adapter funkar ju oxå. :prop:

Kom precis på att jag sett en film med en Sierra med B202L i från ngt mindre svenskt samhälle..

Någon som känner igen detta?

Link to comment
Share on other sites

Som sagt; någom som har koll på var man hittar en ritning till en adapter för att tex. häkta på en Bader Meinhof Wagen-låda (BMW) eller Fårrd, Vovlo eller liknande.

Vet ju att kortmotorn passar ihop med ett antal olika omega-lådor.. men de motorerna e svåra att hitta... och har en betydligt högre prislapp.

En färdigtillverkad adapter funkar ju oxå. :prop:

Kom precis på att jag sett en film med en Sierra med B202L i från ngt mindre svenskt samhälle..

Någon som känner igen detta?

Jag förslår

http://www.lowbudgetrides.com/forum/

där finns även tokarna ;) med sierran

Link to comment
Share on other sites

Inget om ngn adapter för långmotor där... :P

Tror sierra killarna bara satte lådan på motorn och svetsa på plats :blink: .

Har annars inte sett någon som säljer eller har ritning på en mellan skiva.

Är lång motorn så billig så det är värt att inte ta kort motorn ?

Link to comment
Share on other sites

Tror sierra killarna bara satte lådan på motorn och svetsa på plats :blink: .

Har annars inte sett någon som säljer eller har ritning på en mellan skiva.

Är lång motorn så billig så det är värt att inte ta kort motorn ?

Tja.. långmotorn är ju oxå lite stryktåligare än kortmotorn.

Man får en komplett LTT T16 för ca 1500:- med mindre än 20k mil på sig.

Då hänger insug, spridare, grenrör turbo etc. med.

Plus att jag har en bra hög med långmotordelar redan.

En kortmotor är dels svår att hitta, dels så har de jag sett legat på ca 12.000:- för en 150hk med ca. 15k mil på sig. Och då saknas ofta turbo eller tändkasset osv.

Det e ju betoning på locost som gäller för mig och tyvärr har jag inte kunskap och grejor till att mäta upp en adapter själv. Hade jag fått tag på en ritning för ngn lämplig låda så har jag dock folk som kan hjälpa till med att tillverka delen och även fräsa av sprängkåpan och även svetsa ihop skiten bara man har måtten.

Tyvärr har de lite svårt att smyga in en växellåda med tillhörande sprängkåpa i verksatedn utan gnäll från överordnade. :P

Edited by ezroller
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...