rallyelwood Posted February 3, 2006 Share Posted February 3, 2006 Hej. Har funderingar på att använda en Ford Sierra med 2.0 DOHC-motor som donatorbil. Nu har jag lite funderingar om spindlarna fram resp. bak. Vad jag har läst mig till på detta forum så fungerar det inte så bra att konvertera spindlar för fjäderben till att användas för dubbla A-armar, då spindelaxellutningen blir alldeles för stor. Vad har den för inverkan på väghållningen? Skulle ni avråda från att använda Sierraspindlarna och varför? Har ni andra förslag? Bakaxeln tänkte jag ta från en Sierra med skivor bak. Funkar de spindlarna att använda? Eller är det problem där också? Är det smartast att ha dubbla A-armar även bak, eller är någon annan upphängning att föredra (frutm DeDion)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted February 3, 2006 Share Posted February 3, 2006 Skulle ni avråda från att använda Sierraspindlarna? Tror inte det... Det rullar massor av MK med sierraspindlar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted February 3, 2006 Share Posted February 3, 2006 (edited) Spindlarna i fram från sierra verkar vara ett bra koncept, många som verkar använda det:) I bak så funkar det sämre, jag har en sånhär lösning på min bil. Grejorna kommer från en Sierra med skivor. Edited February 3, 2006 by Marcus a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 Hejsan! Detta är min lösning! m :D h Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts