Lars H Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 :( Jag behöver lite hjälp med att översätta gauge till svensk standard..... Hur tjock är en plåt med 16gauge ? Hur tjock är en plåt med 18gauge ? M.V.H Lars H. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 16 = 1,5 och 18 = 1.2. Är dock inte säker på om tabellen är US eller Engelsk Conco :( Jag behöver lite hjälp med att översätta gauge till svensk standard.....Hur tjock är en plåt med 16gauge ? Hur tjock är en plåt med 18gauge ? M.V.H Lars H. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 16 Guage = 1/16 tum 18 Guage = 1/18 tum osv. 1 tum = 25,4mm tjocklek i mm = 25,4/guage :icon_smartass1: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sevenup Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Hej, jag har en tabell med översättning av "imperial sheet metal thickness SWG" till metric sheet. Jag tror att det är rätt översättning av måtten när det gäller måtten i "boken". Det finns också gauge när det gäller trådtjocklek och det finns också amerikanska varianter. Mvh. Per-Erik SHEET_METAL_THICKNESS_SWG.doc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Här är en sida med massor av omräkningstabeller. Gäller bara hitta rätt :D http://mdmetric.com/techindex.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars H Posted January 30, 2006 Author Share Posted January 30, 2006 :prop: Man får buga...... Nu vet jag vad jag behöver..........men så var det dethär med stål kvallite. I boken används nog bara bonnhjärn, jag har planer på att använda höghållfast stålplåt för golv mm för att kunna ha tunnare/lättare plåt. Är det nogon som har erfarenhet av det i något bygge vore det bra med lite info. M.V.H Lars H. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias R Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Google är också bra. Exempel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts