Jens Söderström Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Hej! Som nybliven medlem och första inlägg tänkte jag visa mitt locost bygge. Har planerat och funderat sedan 2002 men nu kommit igång. Håller på med hjulupphängning just nu. Ram: egen byggd efter bokmått framvagn: Ford scorpio Bakvagn: dedion av ford scorpio delar. Motor: Opel 22e från rekord 86 Växelåda: getrag Funderar på hur jag ska göra med styrningen någon som har förslag? Scorpion blev inte så bra är av aluminum och har servostyrning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Snyggt, jobba på! Ska bli kul att se det klart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Välkommen hit och lycka till med bygget. :thumbsup: Som styralternativ så kan du väl kika om du hittar någon Sierra som du kan ta av Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Tips: styva upp kardantunneln antingen med diagonaler eller med svetsad plåt på sidorna. Gör mycket för vridstyvheten till liten viktkostnad... :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts