Folkabo Posted January 20, 2004 Share Posted January 20, 2004 Hej alla Locostbyggare Finns det någon som har en form till skärmar och front liggande som man skulle kunna hyra eller kopiera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted January 20, 2004 Share Posted January 20, 2004 Är det viktigt att du gör delarna själv? Annars kan man köpa noskon och 4 skärmar för runt 3000:- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted January 20, 2004 Share Posted January 20, 2004 "PWR seven" Per har formar, hör med honom om hyra. Det är formarna från "WIBA bilen" som hade alla delar i kolfiber om du sett den.... fråga är ju aldrig farligt iallafall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted January 20, 2004 Share Posted January 20, 2004 "PWR seven" Per har formar, hör med honom om hyra.Det är formarna från "WIBA bilen" som hade alla delar i kolfiber om du sett den.... fråga är ju aldrig farligt iallafall Öhh... ingen som har bilder på "WIBA bilen" ???? låter som en trevlig bil... :D btw, ingen som vet någon som säljer kolfiber delar till sjuor ?? noskon å skärmar instrumentpanel m.m ???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted January 20, 2004 Share Posted January 20, 2004 Öhh... ingen som har bilder på "WIBA bilen" ???? låter som en trevlig bil... :D www.locustenthusiastsclub.fsnet.co.uk/sevens/wiba/wiba.htm Conco :ph34r: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted January 21, 2004 Share Posted January 21, 2004 Hmm.. ja det såg ju riktigt trevligt ut... :) ingen som vet var bilen finns idag ??? finns ingen info på www.wiba.se iaf... klickbar URL till infosidan wiba.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error Posted January 21, 2004 Share Posted January 21, 2004 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted January 21, 2004 Share Posted January 21, 2004 Ååååhhhhh! Den är så djävla stygg! Kanske skulle snacka med killen som skall gjuta mina skärmar och noskon om det inte finns nåt fusk-kolfiber han kan använda ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Wackt Posted January 21, 2004 Share Posted January 21, 2004 Hmm.. ja det såg ju riktigt trevligt ut... :)ingen som vet var bilen finns idag ??? finns ingen info på www.wiba.se iaf... klickbar URL till infosidan wiba.htm Jag vet !!!! ;-) Den står nerplockad i ett garage.. har aldrig blivit färdigbyggd tyvärr. Företaget Wiba finns inte längre har blivit uppköpta så där för finns inte infon kvar. Kan skriva det jag kommer ihåg.... Motorn är en sierra cosworth, drivlina också ford men delad bakaxel. Vikten på alla kolfiber detaljer är 17 kg !!!!!!! En klart grym bil ! Riktigt snyggt byggd. Och det stämmer jag har formarna till bilen... men jag lånar inte ut dom. Har redan inträffat en olycka vid utlåning så ska dom gå sönder så känns det bäst om det är jag själv som gör det.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted January 21, 2004 Share Posted January 21, 2004 Åhhhh... detta e ju som porr... har massa dreggel i tangentbordet å på skärmen nu.... :wub: :D ingen som har fler bilder ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kallerman Posted January 21, 2004 Share Posted January 21, 2004 Fluke Motorsport har en del fina kolfiber detaljer. http://www.fluke-motorsport.co.uk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted January 22, 2004 Share Posted January 22, 2004 Hmm.. gissa vem som är nicke nyfiken ?? :) Jag ringde WIBA och fick snacka me en snubbe där... Då dom slagit ihop företagen och flyttat så har bilbygget legat på is ett tag.. Så i dagsläget är det VDn som äger bilen och han har nu hjälp av en Formel 3 förare för att få till väghållningen så bra som möjligt.. Bygget har i dagsläget (med specialformar å allt ) kostat runt 600.000 kronor !! :blink: Killen gissade dock att bilen kommer vara klar till sommaren :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted January 22, 2004 Share Posted January 22, 2004 600 000 :- Pratar du verkligen svenska pesetas nu ! Vart fan har de stoppat de pengarna för någon stans.......................... De har kanske viktat bilen inför besiktningen genom att köpa guldtackor för firmans svarta pengar sedan smält tackorna och hällt i chassirören eller något...... Den bilen vill man nog syna i sömmarna till sommaren om den kommer ut...... den kommer nog att bli något av det grymmaste som rullar på vägarna... hoppas den är tänkt för allmän väg och inte bara bana, det vore sorgligt i så fall... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted January 22, 2004 Share Posted January 22, 2004 jepps.. det var den summan jag fick iaf.. men som han förklarade det så är det framtagningen av formar med mera som kostat... dom har fräst i lera i CRCmaskiner för att få fram formarna om jag förstod rätt å de e ju sääääkert billigt... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts