rydell Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 Hej alla locost vänner! Måste få berätta om mitt framtida fritidsnöje. Igår onsdag kom ett stort paket från MK innehållande ett delux kit som ska förses med en pinto är det tänkt. Det var som 10 julaftnar som barn när man öppnade paketet och plockade fram alla delar. oj oj oj. Försöker att lägga in några bilder på kaoset i garaget. Tack Jonas för det inspererande garagbesöket och provturen. Rydell i Eskilstuna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Kul att det byggs lite bilar i den här stan oxå :eclipsee_steering: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Nåja, vi är väl minst fyra nu :) Vi kan väl ta en däcksparkar kväll i vår, hela gänget :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Härligt att garagebesöket hos mig gav resultat :D Jag känner igen känslan när det stora paketet kom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Rydell och ni andra som beställt från MK, Hur fick ni hem kitet, vad kostade det. Hur lång tid tog det att få hem det från beställning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Vi beställde vårt kit den 1/11 04 och det stod på vår gård den27/1 05. Vi betalade £250 för frakten, men jag har hört att fraktpriset gått upp en hel del :( Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 En rekomenderbar variant är ta båten över och hämta. det är absolut ingen svårighet att få plats med ett komplett kitt i en vanlig kombi. För ca 8 tusen åkte jag och frun och hämtade och fick fyra nätter för semester och shoping. Lev väl Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydell Posted January 19, 2006 Author Share Posted January 19, 2006 Rydell och ni andra som beställt från MK, Hur fick ni hem kitet, vad kostade det. Hur lång tid tog det att få hem det från beställning. Jag beställde kitet 4/11 och fick hem det den 18/1. MK fixade med frakten och det kostade 480 pund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 Grattis till Mk-kittet! Hur gjorde ni med kuggstång, framvagnen mm? Skickade ni över grejorna för modifiering till Mk? I så fall, hur? Och vad kostade frakten till Mk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 Ja vi skickade över styrväxel, spindlar och kardan för mod. Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydell Posted February 16, 2006 Author Share Posted February 16, 2006 Jag skickade styrväxeln till mk, kostade 466 kr med Postpaket utrikes. Mina framhubbar var i dåligt skick så jag köpte fabriksnya av mk, kostade 100 pund.,Det var värt varenda krona med tanke på vad nya lager kostar. Kardanstången köpte jag också , kostade 105 pund. Det är en begagnad rostig sak som är kapad med en ny yoke och knut. Ett tips kan vara att beställa en helt ny kardan av GTS för 125 pund + frakt. Hälsningar Kenneth Rydell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 Tack för snabbt svar! Kardan ÄR verkligen rostig.... De borde skämmas att leverera i det skicket. Hoppas att resten av kittet håller bättre standard. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 Vad är det Mk gör med spindlarna fram? Är det de undre hålen för kulbulten som görs om eller? Samt är det någon som vet vilka nedre kulbulttar som kommer med Mk kittet ? Vilka andra undre kulbultae passar sierraspindlarna ( utan mod,) om man gör bärarmarna själv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 (edited) opel Astra nedre spindelleder passar sierra spindlarna som en smäck... kostar bara 149 kr på biltema... om jag inte minns fel :D sitter med 3 bultar... :racesmile: Edited February 16, 2006 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 opel Astra nedre spindelleder passar sierra spindlarna som en smäck... kostar bara 149 kr på biltema... om jag inte minns fel :D sitter med 3 bultar... :racesmile: Någon speciell årsmodell? Gärna artickelnummer! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 Dom brotchar upp nedre fästhålet så den passar spindeleden från en Austin maxi. Lev väl Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 (edited) Någon speciell årsmodell? Gärna artickelnummer! Bilmärke OPEL Bilmodell Astra Årsmodell 1991-3.98 Placering vhn Art nr 72-057 Pris 98,00 kr sorry jag hade fel angående priset... :D mekonomen vill ha... Spindelled vä/hö nedre nr 08-70557 377 kronor.... :( jag köpte biltema och dom är säkert bra till en liten 7 a...jag såg inget negativt med dom... men då jag sålde mina sierra spindlar med spindellederna så börjar jag om... och letar nya spindelleder till mina opel spindlar... rätt skall vara rätt... :racesmile: Edited February 16, 2006 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Rydell och ni andra som beställt från MK, Hur fick ni hem kitet, vad kostade det. Hur lång tid tog det att få hem det från beställning. Jag fick just ett pris på £350 för leverans av ett kit hem till garagedörren i Trollhättan. Låter ju rimligt då eftersom Thn ligger lite närmare hamnen i gbg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 ska du beställa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Fredrik, vem fick du priset av? Mk eller? Verkar vara ett bra pris idag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Fått priset av MK som fått det av sitt transportbolag baserat på mitt postnummer. Har mailat en hel del och ringt ett par gånger senaste veckorna. Jag flyger över till Newark-mässan på fredag för att beställa ett kit (och säkert en massa annat nödvändigt). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 Jag överväger starkt att beställa ett Mk-kit, så det var goda nyheter. Tidigare har jag fått indikationer på högre fraktkostnader. :) Jag var på Stoneleigh-mässan i våras, var verkligen kul och givande. Hoppas du får lika trevligt! Trevlig resa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts