kimmen Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 Hur långt under ramen vågar man ha motorn hänga? Det är trångt under huven nu! Quote
heralue Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 Hur långt under ramen vågar man ha motorn hänga?Det är trångt under huven nu! <{POST_SNAPBACK}> Riktmärke är väl att tråget inte skall ta i asfalten ifall du får punktering.... Quote
Jonte Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 Jag slår till med att inget av motorn ska var under ramen. Tyvärr sticker sprängkåpan till växellådan ned 2-3 cm på min :( Quote
heralue Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 Skulle tro att de byggen som INTE har någon del under ramen är väldigt lätträknade.... Quote
Sonett7 Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 Skulle tro att de byggen som INTE har någon del under ramen är väldigt lätträknade.... <{POST_SNAPBACK}> Borde synas lätt med tanke på bulan på huven i så fall... :biglaugh2: Quote
svante Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 (edited) Min sticker ner 4cm under ramen med kapat tråg... (i linje med sprängkåpan) Edited January 4, 2006 by svante Quote
heralue Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 (edited) Så här har vi det (jag och min 7:a) ramen är 14 cm över mark så under tråg är det ca 90 mm :racesmile: Edited January 4, 2006 by heralue Quote
kimmen Posted January 4, 2006 Author Posted January 4, 2006 (edited) Just nu har jag 3,5 cm "underhäng" och det fattas fortfarande (se megabild) ca 1,5 cm om huven ska gå igen (trots torrsump)! Är 550kb för stor bild för att bifoga den normala vägen? Edited January 4, 2006 by kimmen Quote
Acke Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 Mmmmm... snygg motor.. :wub: jag kör inte torrsump å har ca: 7 cm nerhäng... dock skall jag göra en "skyddsbalk/hasplåt" för att vara på den säkra sidan.... om/när det tar i på ex farthinder är mitt på bilen dvs i längd med ratten... så tråget sitter säkert i det läget... nu hjälper ju inte det så mycket om man kör på en sten eller kör över kurbs... :( Quote
Recommended Posts