kimmen Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Började bända i lådan i chassit i dag och tycker den hamnar lite långt fram i bilen. Hur långt framför "topedväggen" sticker era lådor fram? Käns som att man får ta fram kapen och modifiera lite, man vill ju inte ha viktfördelning som en audi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Jag har bokchassi men FIAT :515: istället för Fård. Min bil färdig med alla vätskor samt 3/4 tank (ca 30 liter) väger ganska exakt 160 kg per hjul (så gott som 50/50) Som referens skall jag i kväll ta och mäta avstånf från framkant torped till kopplingskåpans framkant. Jag tycker dock att man ofta se byggen med placering längre bak och vad jag hört av diverse raceputtar så är det nog bättre ... :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Jag har en bil av bokmått, med Volvo B23/M47/1031 några cm utstick av växellådan framför torpeden, 300 kg över framaxeln och 400 över bakaxeln med förare(110 kg) och halv tank. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarl Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Min R.H. typ 2B väger nästan exakt 200 kg per hjul, med oljor, 1/2 tank och reservhjul baktill. ( ej förare ). Axelavstånd 2450 mm, skarv motor / kopplingshus ligger 700 mm. bakom framaxeln. Pinto-motorn väger 135 kg. Vägegenskaper väldigt neutrala - varken över eller understyrd. jarl-sätila Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.