Jump to content

Recommended Posts

Posted

Började bända i lådan i chassit i dag och tycker den hamnar lite långt fram i bilen.

Hur långt framför "topedväggen" sticker era lådor fram?

Käns som att man får ta fram kapen och modifiera lite, man vill ju inte ha viktfördelning som en audi...

Posted

Jag har bokchassi men FIAT :515: istället för Fård.

Min bil färdig med alla vätskor samt 3/4 tank (ca 30 liter) väger ganska exakt 160 kg per hjul (så gott som 50/50)

Som referens skall jag i kväll ta och mäta avstånf från framkant torped till kopplingskåpans framkant.

Jag tycker dock att man ofta se byggen med placering längre bak och vad jag hört av diverse raceputtar så är det nog bättre ... :blink:

Posted

Jag har en bil av bokmått, med Volvo B23/M47/1031 några cm utstick av växellådan framför torpeden, 300 kg över framaxeln och 400 över bakaxeln med förare(110 kg) och halv tank.

Posted

Min R.H. typ 2B väger nästan exakt 200 kg per hjul, med oljor, 1/2 tank och reservhjul baktill. ( ej förare ). Axelavstånd 2450 mm, skarv motor / kopplingshus ligger 700 mm. bakom framaxeln. Pinto-motorn väger 135 kg.

Vägegenskaper väldigt neutrala - varken över eller understyrd.

jarl-sätila

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...