Jump to content

3 nya chassin i Uppland


TobbeF

Recommended Posts

Hej forumet, tänkte bara meddela att vi Crille, Johan och jag Tobbe under ett par av dessa mellandagar slagit ihop varsin bokram. Så nu blir det snart lite mer Locost även i Uppland! För övrigt ett kanonforum där man kan hitta det mästa man funderar på

när man som vi är i uppstarten. Vi lär återkomma med en ndel frågor till den stora kunskap som finns här. /Tobbe

Link to comment
Share on other sites

Hej forumet, tänkte bara meddela att vi Crille, Johan och jag Tobbe under ett par av dessa mellandagar slagit ihop varsin bokram. Så nu blir det snart lite mer Locost även i Uppland! För övrigt ett kanonforum där man kan hitta det mästa man funderar på

när man som vi är i uppstarten. Vi lär återkomma med en ndel frågor till den stora kunskap som finns här. /Tobbe

Lycka Till!!

Som på Alla andra bil-forum så älskar vi oxå Bilder på Allt ni gör :D

Link to comment
Share on other sites

Kul!

Jag är nyinflyttad i Uppsala och går i väntans tider över att få flytta in i garaget, granne med den trevliga biogasanläggningen... :o

Mitt projekt är långt ifrån klart så det måste bli många och långa kvällar om det ska bli klart innan hösten.

Link to comment
Share on other sites

Hej, ja vi är från lite skilda håll i Uppland, Skärplinge, Tierp, Österbybruk men har det

gemensamt att vi jobbar på samma firma i Örbyhus, (tillverkare i rostfrittt).

Tobbe

Ett bra utgångsläge, tillgång på material till rätt kostnad och byggkompisar som man kan ge och ta råd ifrån :D

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Kul med alla kommentarer,

ja några astronomiska materialpriser blir det ju inte. Lite mer detaljer kanske innan

jag får ut lite bilder. Vi kommer att köra varsin variant på bakaxel, stel, deDion och

IRS så det blir intressanta jämförelser. :D Idag tigar Johan chassina och Crille bygger

jig till bärarmar, dessa kommer (undrar varför ;) ) att bli i rfr. Själv har jag i kylan rivit bort en Sierralåda. Återkommer som sagt med bilder.

Link to comment
Share on other sites

ahh ett gäng nordupplingar :)

Är själv i Uppsala!!

Kul, då kan vi ju ta ett race på Lunda så småningom, har väl bara någon mil dit :racesmile: eller kanske Karolinabacken.

Har du bilder på ditt bygge någon stans, såg att du hade ett antal inlägg och med denna

lina här hemma så orkar jag inte bläddra igenom alla, två av oss kommer att köra med Sierra och lill-pojken med vlovvo.

Link to comment
Share on other sites

:biglaugh2:

VÄLKOMMNA !!

Vi är två "galenpannor" i Gävle som bygger varsin bil, se www.eccb.se

Ni är MYCKET välkommna på garage besök, det finns inget som är så förbrödrande som ett Locost bygge.

Hör av er om ett besök, är i verkstan hela helgen.

Krister 026-156101 :toot: :heyjoe67_ferrari:

Link to comment
Share on other sites

:biglaugh2:

VÄLKOMMNA !!

Hör av er om ett besök, är i verkstan hela helgen.

Krister 026-156101 :toot:  :heyjoe67_ferrari:

Tja, jag kanske skulle titta in i morgon - jag ska glida iväg till Gavlerinken en sväng och avnjuta två timmars ishockeytävling.

Link to comment
Share on other sites

:biglaugh2:

VÄLKOMMNA !!

Vi är två "galenpannor" i Gävle som bygger varsin bil, se www.eccb.se

Ni är MYCKET välkommna på garage besök, det finns inget som är så förbrödrande som ett Locost bygge.

Hör av er om ett besök, är i verkstan hela helgen.

Krister 026-156101 :toot: :heyjoe67_ferrari:

Ska snacka med grabbarna, det låter kanon med ett besök! Återkommer via tel ang tid.

Allt för nya impulser och idéer.

Link to comment
Share on other sites

Karolinabacken blir kannon:) men lunda funkar ju också!

http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=3051 här är min bil:)

Kul, då kan vi ju ta ett race på Lunda så småningom, har väl bara någon mil dit :racesmile: eller kanske Karolinabacken.

Har du bilder på ditt bygge någon stans, såg att du hade ett antal inlägg och med denna

lina här hemma så orkar jag inte bläddra igenom alla, två av oss kommer att köra med Sierra och lill-pojken med vlovvo.

Link to comment
Share on other sites

snygga svetsar... önskar jag hade en tig svets hemma...(och kunde svetsa bra med den..fuskar lite då och då på jobbet med tig.)

mera bilder tack. :racesmile:

Tackar, det är Johan som kört det största lasset med tigen (SM3'a i svetsning 2004, det är han på bilderna), nu är alla helsvetsade också så ska ta mer bilder. Jo man skulle ha en hemma också, vi håller ju till på jobbet så där har vi tillgång till ett 10'tal sådana, samt bra med kap å stanshjälpmedel. Nej nu ska jag ringa Gävle-grabbarna och försöka boka in en garagevisning där uppe. /Tobbe

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
:biglaugh2:

VÄLKOMMNA !!

Vi är två "galenpannor" i Gävle som bygger varsin bil, se www.eccb.se

Ni är MYCKET välkommna på garage besök, det finns inget som är så förbrödrande som ett Locost bygge.

Hör av er om ett besök, är i verkstan hela helgen.

Krister 026-156101 :toot: :heyjoe67_ferrari:

Sent om sider får vi framföra vårt tack för garageträffen i söndags. Fin atmosfär och många nya intryck blev det. Jobba på pojkar :notworthy: :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Ja får tacka för senast:) mycket inspererade!!

Sent om sider får vi framföra vårt tack för garageträffen i söndags. Fin atmosfär och många nya intryck blev det. Jobba på pojkar :notworthy: :notworthy:
Link to comment
Share on other sites

Fick din adress, Markus, Jaha du bor i Almunge, där brukar jag ibland hälsa på en kille som liksom jag är

radio-amatör, (man måste ju ha många intressen.:-) ) Du kanske har sett en kille som har några master på sådär 40 M. (Kanske en hel del OT..)Tillbaka till Locos, skruvade loss termostathuset åt tid idag, tur det gick på en minut då det är -8 grader ;) Skickar över det och slipskivan på måndag. Glöm frakten, du kanske istället kan hjälpa mig med tips på var man kan få tag i ett sådant där diff-drev du hade använt, eller kanske någon annan på forumet vet var man skaffar ett sådant till Sierra-diffklumpen.

Link to comment
Share on other sites

Sorry Marcus, glömde svara på din fråga om vi hade CNC-fräs, tyvärr har vi det inte men "grannen" på

jobbet har sådana, så sänd över en skiss eller dylikt med vad du vill ha så ska vi kolla det. Har du inte tillgång till cad så fixar jag det så att man kan leverera en fil så slipper man undan allt för stora ställkostnader till maskinen. Men var det bara någon fläns du skulle ha så kanske vi kan köra det i vår cnc-stans/Tobbe

Link to comment
Share on other sites

:) jo det är någon kille där uppe i skogen som har en lång/hög antenn.. Så du är radio pratare, också:)

Ska ta och rita upp hur jag vill ha flänsarna så kan du ju avgöra vilket sätt som det skulle vara lättast att göra dom på:) och vad det skulle kosta. Fixar dom i cad!

Vad tror du om att böja rf rör då? Den frågan glömde du också ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...