Ferm Posted December 7, 2005 Share Posted December 7, 2005 Är det någon däär ute i locost jungeln som har ritningar på uprights till sierra bakaxelkit att dela med sig av? Mvh Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 Jag har autocad filer om du är intresserad, på Svantes hemsida finns också en fil. Allt Gott Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gamen Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 Hej Bengt. Hoppar in i tråden. Tar gärna del i de cad-filer du har då jag ett längre tag sökt efter ritningar/måttbeskrivningar på upprights för sierra. Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 Vi är inne i samma skede med tänk runt "uprights". Behöver alla beskrivningar, ritningar och tips ni kan bistå med. Eftersom vi bygger med Scorpio delar undrar vi om det är samma uprights till Sierra och Scorpio. Drivaxlarna är lika för båda bilarna då borde väl också "uprightsen" vara lika, eller....? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 Jag försökte bifoga dwg filen i det här svaret men det gick inte, skicka ett mejl till stansmakarn@telia.com så svarar jag med filen. Allt Gott Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Här finns det ritningar på IRS GTS Pdf filen heter IRS plans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Varför är övre infästningen på uprighten förskjuten 0,31" åt sidan?? Sedan föreslår jag att man sätter en plåt på baksidan av uprighten dvs. gör en låd-konstruktion, gärna med ett par "spant" eller skott i lådan. Höjer vridstyvheten avsevärt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Det var en imponerande ritningssamling på GTS den skulle man haft när ritarbetet var som intensivast, Undre bärarmens ena del är delad, jag har sett det på andra ställen också men aldrig begripit varför, nån som vet? Jag tror att min besiktningskille snackade om caster bak, 3 grader, då fattade jag honom fel och tänkte på camber, och är egentligen inte helt säker nu heller, men kan det ha med övre fästets förskjutning i sidled att göra. Varför fattar jag inte, men det är så mycke som inte får plats mellan mina öron. Jag håller med en tidigare skrivare i detta forum som skrev:" jag är egentligen inte dum, men ibland har jag lite otur när jag tänker". ;) Allt gott Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 Finns väl egentligen ingen anledning att ha caster bak? Man styr väl inte med bakhjulen? :blink: Min bakhjulsinställning för gata är: Caster = 0 grader Camber = 0 till -1 grad toe = 0 grader (är OK om man har hårda bussningar) funkade bra sist jag körde.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.