anton Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Hej är det någon som vet vart man kan hitta luftfilter som är lite snyggare än orgenalburken till honda blackbird motorer.jag vet inte om man skulle kunna tillverka en själv för jag har hört att mc motorer med sprut kan gå råttså kast om man ändrar burken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Finns det inte ett Kit med ny luftburk och bestyckning som är vanlig i locostserien. Tror Rune disk, detta någon gång eller om det har varit uppe på forumet... vet ej säkert! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anton Posted October 20, 2005 Author Share Posted October 20, 2005 Hej jag har insprutning på min motor o det sitter rätt så långa trattar o nån givare i burken mvh anton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Næss Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Disse luftfilter kittene er stort sett til forgassermotorer. Og jeg husker ikke navnet på levrandøren sånn på sparket. Det jeg har gjort på min bil er at jeg har rotert filteret 180 grader. Forgasserne sitter skrått og bunnen på luftfilteret er skrått motsatt vei. Når jeg så snur det, så blir disse samme vei og luftfilteret legger seg da ned mot motoren og blir mye lavere. Om dette går på blackbirden er jeg usikker på, men det er verdt et forsøk. Jeg har da tettet det orginale lutftinntaket og lagt en slange innvendig i bilen som løper ut i grillen. På det vedlagte bildet så ser du min bil fremst med orginal luftfilter boks. Det er ikke mye som stikker opp av panseret lenger. Luftinntaket ser du i grillen. Bak ligger Audun og han har forgassermotor med det tidligere omtalte luftfilterkittet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Eftersom det inte direkt är ovanligt med trimmning av denna typ av motorer så borde det finnas kunskap om hur man mappar om insprutet. så bygg det insug du vill ha, och mappa om sprutet efteråt, så det stämmer. Alternativt skaffa annan styrenhet som är enkelt mappningsbar, exempelvis MegaSquirt eller VEMS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Næss Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 Filterkittene som vi bruker på forgasser motorene kommer fra et firma i England som heter TTI, men jeg har ikke klart å finne nettsiden deres nå. Jeg har vært inne på den siden tidligere og de har kitt til de fleste motorer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anton Posted October 26, 2005 Author Share Posted October 26, 2005 Tack föt tipset jag ska kolla om jag hitter någon hemsida det gick inte att rotera min luftburk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts