Jump to content

Styrstag


Antas

Recommended Posts

Godmorgon bilgalningar!

Sonen och jag bygger efter McSorley 4+442 och Scorpiodelar.

Vi har påbörjat tänkandet runt styrväxeln. Igår fick vi en hint om att Volvo:s styrstag skulle passa till styrväxeln från Escort.Fördelen skulle vara att Volvos styrstag är längre och man därigenom slipper skarvhylsa på styrstaget. Volvos stag är är krökt (vet inte vilken modell det är avsett för). När vi provade staget på spindeln visade det sej att det koniska hålet i spindeln var för litet för att ge tillräcklig gänglängd till muttern.Tror även att koniciteten var annorlunda.

Innan vi börjar med uppbrotchning av hålet vill vi gärna ha lite synpunkter och råd.

Link to comment
Share on other sites

Godmorgon bilgalningar!

Sonen och jag bygger efter McSorley 4+442 och Scorpiodelar.

Vi har påbörjat tänkandet runt styrväxeln. Igår fick vi en hint om att Volvo:s styrstag skulle passa till styrväxeln från Escort.Fördelen skulle vara att Volvos styrstag är längre och man därigenom slipper skarvhylsa på styrstaget. Volvos stag är är krökt (vet inte vilken modell det är avsett för). När vi provade staget på spindeln visade det sej att det koniska hålet i spindeln var för litet för att ge tillräcklig gänglängd till muttern.Tror även att koniciteten var annorlunda.

Innan vi börjar med uppbrotchning av hålet vill vi gärna ha lite synpunkter och råd.

detdär är väl styrleden från en 850 ...

Den är många som använder framgångsrikt.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...