Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag tror att den lutar framåt! :prop:

Skämt å sido... Jag tycker att du bör försöka få det parallell med ramen för att undvika vibrationer från kardanen. Själv brände jag mycket krut just för att få motorn rak när jag byggde mina motorfästen.

Posted
Jag tror att den lutar framåt!  :prop:

Skämt å sido... Jag tycker att du bör försöka få det parallell med ramen för att undvika vibrationer från kardanen. Själv brände jag mycket krut just för att få motorn rak när jag byggde mina motorfästen.

Fixat med nya motorfästen. Första versionen blev inge bra.

Posted

Hej!Motorn kan luta framåt ,om medbringaren på bakaxeln lutar lika mycket framåt vid ride-hight,körläge med förare i.

Man bör ha mellan 3-7 graders lutning åt något håll för att kardanknutarna skall jobba rätt.När bakaxeln rör sig,tar yoken eller hardyskivan upp förlängningen.

mvh pixbo

Posted

Blev kardansnack.. men jag har mina medbringare parallellt visserligen både höjd och sid förskjutna. Jag tror de ska funka....

Sen är det kardanen som ska snurra fint osså..... (ny snus)

Men har nån kopplat en sierra kardan till en omegalåda?

Jag tog bort hardygrejen, använde omega medbringare både från låda och kardan.

Svarva, fräste och riktade in mot utgående pinne, svetsa dit invändiga splines från Sierra och bulta ihop skiten. kortat stången med. Blir det inte bra får man väl anlita nån med balanseringsgrejer.....

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...