Ferm Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Är det någon som åker Volvo B23 i ett bokchassi? Hur långt bak har ni monterat motorn, med tanke på att få plats med pedalställ. Mvh Mange :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anton Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Hej i min förra bil sätt det en b23 motor satt rätt långt bak ramen fick göras om lite för att koplingsarmen skulle få plats pedal stället var det inga problem med.Ramen köpte jag av DD7 och den var klar för b23. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Jag har en till två cm från ramen till skruvskallarna som håller ihop motor och låda. DD7 ram B23 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferm Posted October 13, 2005 Author Share Posted October 13, 2005 (edited) Vad är det för skillnad på ett bokchassie och ett DD7 chassie? Mvh Mange Edited October 13, 2005 by Ferm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 DD7 chassiet är i princip ett bokchassie, med vissa förstärkningar. Chassien som är nyare än mitt har dessutom 30 mm längre sittbrunn och lite smalare kardantunnel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts