Arrowsmith Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Här är lite bilder från dagens körning på Uråsa flygfält. Lite trist med färre besökare än vi räknat med men det gav mycket kör-tid för de som ville rasta bilen ordentligt inför det kommande vinterhalvåret. Rekordet var väl en miata som körde konbanan 23 gånger !! :notworthy: Det kan man kalla entusiast !! M Wänström körde nästan 20 rundor i sin MK :racesmile: och det är inte dåligt kämpat det heller måste man säga. Sammanfattningsvis så hade vi en ordentligt kul dag och det enda missödet var väl en stackars peugeot som fick åka snöre hem till Växjö p.g.a. olje-inkontinens :( (hoppas det löser sej utan för mycket problem grabben). Vi satt still vid middagstid en stund och knäppte 36 korv med bröd och 23 burkar läsk tillsammans (olla åt mest och mådde lite illa senare :P ). Annars så var det körning hela dagen tills alla var nöjda. Kanske satsar vi på en ny runda på Uråsa någon gång 2006 med en ny chans för er som missade dagens körning, för en sak är säker..... VI HADE RIKTIGT KUL IDAG !!!! MVH.//Håkan "Arrowsmith"// Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted September 25, 2005 Author Share Posted September 25, 2005 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Guest_SmurfMan_* Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Ja d va synd att man inte kunde komma upp o kört, fick probs med bilen så den stått still nu denna veckan :( , men ångrar att man inte åkte upp o kollade lite ändå. jaja men kommer gärna nästa år istället :D var där någon S7 med motorcykelmotor ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karl birgander Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 (edited) 3 sjuor: 1volvo, 1ford, 1alfa. inga cykelmotorer. :D :D Edited September 25, 2005 by karl birgander Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olla Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 mådde illa vet jag inte, kanske LITE men det var bara när din :revs: tryckte upp korvarna igen som jag började må LITE illa Men det uppvägdes ganska snabbt med den otroliga kännslan att sitt i en raket längs flygrakan :w00t2: tack alla grabbar som fixade detta åt oss som var där :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olla Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 var där någon S7 med motorcykelmotor ?? Nej men Kawasaki cykel var där :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Härliga bilder ! :notworthy: Ni såg ut att haft en underbar dag! :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karl birgander Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 här har jag och alfons startat en eftersnackstråd på rejsa.nu: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=22702 fler bilder där är alltid välkomna... nån som har bilder på mig? röd bmw... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 3 sjuor: 1volvo, 1ford, 1alfa.inga cykelmotorer. :D :D <{POST_SNAPBACK}> Vilket påhopp !! Alfa !!! Nä Fiat ska det va .. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Tack ska ni ha som dök upp !! Kul att även träffa många åskådare som hänger här på forumet. Tack Friberg för att du gav mig en natt med dålig sömn :P men man ska ju ha något att göra i vinter...... Tider från körningen kommer upp senare idag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karl birgander Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Vilket påhopp !! Alfa !!! Nä Fiat ska det va .. ;) <{POST_SNAPBACK}> oops.... :) där ser man hur mycket jag lyssnade... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 >>Micke Ha ha ha... det var så lite! :D Tror jag har drömt om Se7en i natt (fast inga mardrömmar då förstås) och suget efter att sticka till garaget är verkligen på topp igen. Förhoppningsvis kan jag också komma med en sjua vid nästa träff även om det inte blir Sonett7:an... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Finns det någon som har ett gratisprogram för att få bilder i en förutbestämnd storlek? Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karl birgander Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Finns det någon som har ett gratisprogram för att få bilder i en förutbestämnd storlek?Michael W <{POST_SNAPBACK}> www.gimp.org minst lika bra som photoshop, men gratis och enklare i "bild-menyn" finns "skala-bild" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted September 26, 2005 Author Share Posted September 26, 2005 mådde illa vet jag inte, kanske LITE men det var bara när din :revs: tryckte upp korvarna igen som jag började må LITE illa Men det uppvägdes ganska snabbt med den otroliga kännslan att sitt i en raket längs flygrakan :w00t2: tack alla grabbar som fixade detta åt oss som var där :notworthy: <{POST_SNAPBACK}> Det var det jag syftade på .... du höll lite för magen och klagade efter provrundan. :biglaugh2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted September 26, 2005 Author Share Posted September 26, 2005 Vilket påhopp !! Alfa !!! Nä Fiat ska det va .. ;) <{POST_SNAPBACK}> ....alfa eller fiat............... ......italiensk teknik det är som italiensk pasta. Allt ger lika dålig smak i munnen och om man så använder det som man ska, enligt konstens alla regler så blir det bara skit av det ändå .......... Kom igen nu micke !! :515: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 hmm har gillat Alfa sedan -85 då jag köpte den första bilen... har 4 st just nu... roliga bilar tycker i alla fall jag... men smaken är ju olik...alla kan ju inte gilla grädd kola :D mvh Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 arghhh..... pasta e ju bland de goaste som finns ju... Mmm.. ja säger bara som katten Gustaf... "larsagne" :wub: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 arghhh..... pasta e ju bland de goaste som finns ju... Mmm.. ja säger bara som katten Gustaf... "larsagne" :wub: <{POST_SNAPBACK}> Jag håller med dig Acke, härligt men kanske lite farligt om man vill sitta bekvämt i 7:an ;) och 7.5 kilo motsvarar ju en Hp.som bekant :revs: Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted September 27, 2005 Author Share Posted September 27, 2005 ......italiensk teknik det är som italiensk pasta. Allt ger lika dålig smak i munnen och om man så använder det som man ska, enligt konstens alla regler så blir det bara skit av det ändå .......... <{POST_SNAPBACK}> Hmmmm... Flera andra reagerar men inte Micke..... Jag som hade tänkt mej lite :515: reaktion därifrån.... Hallå, heralue ligger ditt bredband nere eller ?? (p.s. jag gillar med pasta) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Hmmmm... Flera andra reagerar men inte Micke.....Jag som hade tänkt mej lite :515: reaktion därifrån.... Hallå, heralue ligger ditt bredband nere eller ?? <{POST_SNAPBACK}> Du måste ropa högre :blink: Så här! Kom igen nu Micke !! :515: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 (edited) :blink: :blink: (jag har sedan Uråsa i allafall oljekylda (eller rättare sagt oljevärmda) bromsar bak !!!!) P-boxarna på båda sidor av axel är gångna och trycker ut olja :lol: :lol: Fiat - javisst !!!!! Edited September 28, 2005 by heralue Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted September 28, 2005 Author Share Posted September 28, 2005 (jag har sedan Uråsa i allafall oljekylda (eller rättare sagt oljevärmda) bromsar bak !!!!)P-boxarna på båda sidor av axel är gångna och trycker ut olja :lol: :lol: <{POST_SNAPBACK}> Trist....... Vad heter packboxarna? Jag har kontakter........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Trist.......Vad heter packboxarna? Jag har kontakter........ <{POST_SNAPBACK}> jag har inte hunnit plocka ut axlarna än men jag kommer åter .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 för den som har Smålandsposten ...eller var på Uråsa...är detta gamla nyheter. en tvåsidors artikel med reportage från söndagens begivenheter... tyvärr har jag ingen A3 scanner annars skulle jag scanna av artikeln :( var och kollade på www.smp.se..men hittade inget... annars skulle en länk vara på tiden.. Mvh Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 Det är på gång, Heralue har skickat in en pdf. Det var toppen det här, tänk om man skulle köpt det reklamutrymmet :P Den kommer i biloteket på hemsidan snart. Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 3, 2005 Share Posted October 3, 2005 Till slut..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 ....alfa eller fiat.....................italiensk teknik det är som italiensk pasta. Allt ger lika dålig smak i munnen och om man så använder det som man ska, enligt konstens alla regler så blir det bara skit av det ändå .......... Nä, det här var lågt! Vilket påhopp!! Varken alfa eller fiats mekanik har varit skräp. Plåt har de varit dåliga på, men maskineriet... Jämför en 2.5 eller 3-liter Alfa V6 med en traktor-V6 från hisingen. Utseende, ljud, effekt, karaktär. Men som nå´n sagt, det blåser på toppen. Även ferrari får ju skit ibland...:heyjoe67_ferrari: Vi fiatisti måste hålla ihop! Kom igen, Lvov, nu trycker vi ner den här traktorförar´n i stövlarna! :515: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 :515: :515: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 Kommer artikeln snart på hemsidan? Undrar en otålig Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 Bra att du la ut tiderna :racesmile: Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted October 4, 2005 Author Share Posted October 4, 2005 http://www.lhsk.se/urasa.htm här ligger lite bilder från Uråsa under en tid framöver..... kommer förmodligen att försvinna därifrån om ett tag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted October 4, 2005 Author Share Posted October 4, 2005 Vi fiatisti måste hålla ihop! Kom igen, Lvov, nu trycker vi ner den här traktorförar´n i stövlarna! :515: <{POST_SNAPBACK}> :lol: :lol: :lol: http://voj.hfk.vgs.no/lebe3/FIAT.htm :515: :515: :515: men det måste erkännas..... Fiat har några tidlösa modeller ----> http://surl.se/szy utöver denna: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts