Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

såg en bild på en Lotus S3 -68 :notworthy:

http://www.simplesevens.org/winterbergpics...interberg12.jpg

nu undrar jag vilka fördelar/ nackdelar det är att ha så långa bärarmar...

tanken är att jag kommer att använda mig av en stel bakaxel på mitt bok schassie

dom bärarmar som jag fick till schassiet som den föregående ägaren svetsat är...

12tum-305 mm cc mått...... ser just att i boken står 11,5 tum 292mm

Edit. ser att båda måtten finns, på en översikts bild av ramen på sidan 61

anges 11,5 in.(292mm) och på sidan 85 12 in.(305mm) kanske ett av felen :blink: Edit.

min bok är tryckt -99 tänk va jag har hunit drömma sedan dess.....:blush:

hmm i alla fall hur långa är s3 modellens och vilka vinklar har dom?? och är det i sådant fall bra???

snälla ni som äger ett ``original´´eller vet skriv och hör av er..:thumbsup:

mvh Michael

Edited by Michael Th
Posted

Jag tror inte det är orginal Lotus-upphängning på den bilden, men fördelen borde väl vara mindre rear-steer, eller vad man ska kalla det. Dvs ju kortare armar du har i upphängningen desto större hjulbasvariation får du vid fjädringsrörelsen. Så när det ena hjulet fjädrar åt något håll vrids bakaxeln något och bakvagnen styr. Jag tror dock inte det är något jätteproblem...

Posted (edited)
Jag tror dock inte det är något jätteproblem...

Kan bara intyga att det inte är något större problem ....

(Mina 4-links är 305 mm)

Edited by heralue

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...