Michael Th Posted September 11, 2005 Posted September 11, 2005 (edited) såg en bild på en Lotus S3 -68 :notworthy: http://www.simplesevens.org/winterbergpics...interberg12.jpg nu undrar jag vilka fördelar/ nackdelar det är att ha så långa bärarmar... tanken är att jag kommer att använda mig av en stel bakaxel på mitt bok schassie dom bärarmar som jag fick till schassiet som den föregående ägaren svetsat är... 12tum-305 mm cc mått...... ser just att i boken står 11,5 tum 292mm Edit. ser att båda måtten finns, på en översikts bild av ramen på sidan 61 anges 11,5 in.(292mm) och på sidan 85 12 in.(305mm) kanske ett av felen :blink: Edit. min bok är tryckt -99 tänk va jag har hunit drömma sedan dess.....:blush: hmm i alla fall hur långa är s3 modellens och vilka vinklar har dom?? och är det i sådant fall bra??? snälla ni som äger ett ``original´´eller vet skriv och hör av er..:thumbsup: mvh Michael Edited September 11, 2005 by Michael Th Quote
gka Posted September 11, 2005 Posted September 11, 2005 Jag tror inte det är orginal Lotus-upphängning på den bilden, men fördelen borde väl vara mindre rear-steer, eller vad man ska kalla det. Dvs ju kortare armar du har i upphängningen desto större hjulbasvariation får du vid fjädringsrörelsen. Så när det ena hjulet fjädrar åt något håll vrids bakaxeln något och bakvagnen styr. Jag tror dock inte det är något jätteproblem... Quote
heralue Posted September 11, 2005 Posted September 11, 2005 (edited) Jag tror dock inte det är något jätteproblem... <{POST_SNAPBACK}> Kan bara intyga att det inte är något större problem .... (Mina 4-links är 305 mm) Edited September 11, 2005 by heralue Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.