Joachim Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 Vet någon om det finns/var det finns färdiga Pettystag att köpa ? Ett s.k pettystag /Joachim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest real7 Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 Är det konan du är ute efter eller ett komplett stag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Posted August 18, 2005 Author Share Posted August 18, 2005 Är det konan du är ute efter eller ett komplett stag? Konan vore bra, röret borde jag kunna fixa dit själv. /Joachim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest real7 Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 Konan vore bra, röret borde jag kunna fixa dit själv. Det är du nog tvungen till då det inte lär vara samma mått på så många bilar... Jag har en gammal pappersritning på konan någonstans, skall rita om den i autokladd med rätt storlek för godkänt rör "närsomhelst". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 hmm Är staget alltså löstagbart? H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Rydh Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 hmmÄr staget alltså löstagbart? H Borken Japp, det sitter ju en skruv "bakom"-bågen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 jepp den såg jag allt, men hur ser det ut i andra änden då? H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Rydh Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 jepp den såg jag allt, men hur ser det ut i andra änden då?H Borken Jag har sett några som har röret kant i kant med ett likadant rör och sen en hylsa utanpå med skruvar genom. Samma variant är ju mycket vanlig till sidosträvorna i dörrarna på karossbilar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest real7 Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 Jag har sett några som har röret kant i kant med ett likadant rör och sen en hylsa utanpå med skruvar genom. Samma variant är ju mycket vanlig till sidosträvorna i dörrarna på karossbilar. Det ser rättklumpigt ut i en öppen bil. Andra änden på staget i detta fall (Tommy Falcks Lotus 7S2) har en bussning fastsvetsad som skruvas fast i en annan bussning i chassit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Rydh Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 Konan vore bra, röret borde jag kunna fixa dit själv. Det är du nog tvungen till då det inte lär vara samma mått på så många bilar... Jag har en gammal pappersritning på konan någonstans, skall rita om den i autokladd med rätt storlek för godkänt rör "närsomhelst". Jag skulle gärna vilja ha en ritning på konan :thumbup: Skulle även vilja se lösningen i andra ändan om nån har en bild på det. Ska sätta ett sånt stag i min sjua till vintern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Posted August 24, 2005 Author Share Posted August 24, 2005 Jag hade tänkt att sätta staget både i sjuan och miatan :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts