dreamcar Posted August 6, 2005 Share Posted August 6, 2005 tja nån som råkar a en skiss på ett bromssystem (två krets) ja skulle vilja se en sån skiss.... tack på förand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 6, 2005 Share Posted August 6, 2005 tja nån som råkar a en skiss på ett bromssystem (två krets) ja skulle vilja se en sån skiss....tack på förand Det får du nog specifisera lite närmare beroende på vad du har tänkt dej att använda för komponenter... Det finns så många sätt att göra det på. upp delat på fram resp. bakaxel eller triangulerat system t.ex. Olika komponentval ger möjlighet att lösa problemet på olika sätt. Vad ska du ha för bromsar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrlynx Posted August 6, 2005 Share Posted August 6, 2005 om du har sfroboken finns en bild på volvo 140 bromssystem på sidan 30 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dreamcar Posted August 6, 2005 Author Share Posted August 6, 2005 ej nån bok..... ja har en huvudbroms cylinder med 2 utlopp samt skivbromsar runt om.... o ja vill veta vad ja behöver mer än bromsok o huvudcylinder. o hur det ska se ut ..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted August 6, 2005 Share Posted August 6, 2005 Du behöver en huvudcylinder som är avsedd för skivor runt om (funkar dåligt med en avsedd för trummor) och någon form av bromskraftregulator. Ett system kan vara uppdelat på flera sätt, volvo har väl tex dubbla kretsar fram och ett bakhjul kopplat till varje krets. H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dreamcar Posted August 7, 2005 Author Share Posted August 7, 2005 det är volvo 240 huvudcylinder ...o ja ja vill ha delat system fram o bak ...... skiss vore bra vart allt ska sitta nånstans tex bromskraft reduderaren mmm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted August 7, 2005 Share Posted August 7, 2005 Hej!Ta och dra ett rör fram från det främre urtaget,sätt en förgreningsnippel och dra till ok. Gör likadant från den bakre,förutom att du behöver en justerbar reduceringsventil mellan cylinder och förgrening.Min reducering sitter långt bak,andra har sin direkt efter cylindern. Om du hittar en till Amazon är den bra,annars finns det att köpa hos racetillbehörsfirmor för ca.1100:-(Dalhems) mvh pixbo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.