urstad Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 Jag skall göra mina a-armar och lurar lite på tjocklek på plåten som stötdämparen kommer sitta i mina a-armar kommer se ut ungefär som http://www.dala7.se/images/Kop_Bestall/a-armar.JPG fundera på att använda 5mm plåt men det känns väldigt tjockt. Vad tycker ni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias78 Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 jag har 3mm.... å den är styv som f-n.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 4mm lite beroende på var du kommer att sätta stötdämparen... mitt på plåten => tjockare plåt, ute vid kanten => tunnare plåt räcker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urstad Posted August 8, 2005 Author Share Posted August 8, 2005 Beställde 4mm idag plus en 1mm plåt at "boxa" med om det behövs. tack för hjälpen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts