Jonte Posted January 1, 2004 Share Posted January 1, 2004 I väntan på chassit från england så fipplar jag lite med en hemsida. Där kommer ni kunna se utvecklingen på mitt bygge. Här är den :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted January 1, 2004 Share Posted January 1, 2004 Hej En nyfiken fråga vilket kit är det som du bestält Lev väl Michael SJÖVIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted January 2, 2004 Author Share Posted January 2, 2004 Det är från MK Engineering i England, modellen heter Indy Länk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted January 3, 2004 Share Posted January 3, 2004 Perfekt. Jag kommer att bygga en dylik när advokaterna bråkat färdigt och jag får ut mitt arv. Min kompis väntar på en Indy från Norge. Jag undrar om du kan upplysa mig om leveranstider från Mk och hur du fixar hemtransporten samt pris för densamma. Lev väl Michael SJÖVIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 15, 2004 Author Share Posted February 15, 2004 Sådär....nu är grejerna här å självklart så satte man igång direkt :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJUAN Posted February 15, 2004 Share Posted February 15, 2004 Julaftons känsla kan jag tänka mej va?? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 15, 2004 Author Share Posted February 15, 2004 jajamän.....som när man fick Lego som liten.....sitta och vrida å vända på alla grejer..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted February 15, 2004 Share Posted February 15, 2004 Ursäkta att jag är tjatig men jag är skitnyfiken på leveranstid och transportkostnad. jag förstår om det är roligare att bygga än att sitta vid datorn nu men jag skulle bli skitglad om du tog dig tid tack på förhand Michael Wänström SJÖVIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 15, 2004 Author Share Posted February 15, 2004 Michael Fick du aldrig mitt mejl jag skickade för ett par veckor sedan.....eller...tydligen inte.... :huh: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted February 15, 2004 Share Posted February 15, 2004 Jag kanske har någon felaktig säkerhetsinställning eller något så var vänlig och svara till hans-michael.w@telia.com i stället Tack på förhand Michael SJÖVIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 17, 2004 Author Share Posted February 17, 2004 Elektroniskt meddelande på väg :rolleyes: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 4, 2004 Author Share Posted March 4, 2004 Nästan klar :D eller....jag kunde inte låta bli att provmontera igen :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted March 5, 2004 Share Posted March 5, 2004 AARRRGGGHHH!!!! Varför går det så långsamt att bygga från grunden jämfört med att bygga ett kit? :wacko: Ser klart trevligt ut i alla fall! *tummen upp* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 5, 2004 Author Share Posted March 5, 2004 AARRRGGGHHH!!!!Varför går det så långsamt att bygga från grunden jämfört med att bygga ett kit? :wacko: Ser klart trevligt ut i alla fall! *tummen upp* För att man e så slö å låter nån annan göra skitjobbet ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted March 5, 2004 Share Posted March 5, 2004 Skitjobb ska man verkligen kalla det för:) Skitkul är ett bättre ord... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 27, 2004 Author Share Posted March 27, 2004 *YIHAA* Motorn är monterad och den står på egna hjul bilder kommer senare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted March 27, 2004 Share Posted March 27, 2004 Gratulerar! Ska vi säga att vi ses om två månader någonstans på torr asfalt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted March 28, 2004 Share Posted March 28, 2004 >>Jonte Har du läst på om hur man modifierar oljetråg? Tycker att det ser ut som om all olja kommer att försvinna från oljepickupen vid acceleration :blink: Tänkte bara så du inte gör något misstag och rasar din nyrenoverade motor... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 29, 2004 Author Share Posted March 29, 2004 Superswift :o ....ehhhh....å folk som stressar mig med Power Meet om 4 månader Friberg Det är lugnt....påläst och modifierad...hoppas bara det stämmer ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted July 24, 2004 Author Share Posted July 24, 2004 en liten bild på mina 2 åk i garaget och faktiskt en lämplig nyckelring som jag hittade på Lagerhaus för 15:- :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted July 25, 2004 Share Posted July 25, 2004 klockren nyckelring hehe bilen såg ju riktigt fin ut. :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 16, 2004 Author Share Posted August 16, 2004 Försökte starta upp motorn igårkväll, men icke då. Den ville inte riktigt tända. Vi har bara gjort en grovinställning av tändningen innnan. Lånade en tändinställningslampa sent igår så jag kan finjustera systemet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 17, 2004 Author Share Posted August 17, 2004 IT´S ALIVE :D tänk så mycket en kugg fel på kamremmen kan göra *s* nu går man omkring i ett avgasluktande rus *L* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 17, 2004 Share Posted August 17, 2004 grattis ... en motivationshöjare ellerhur!! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 18, 2004 Author Share Posted August 18, 2004 jajjamän nu ska bara finjusteras å sen på med karossdetaljerna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 21, 2004 Author Share Posted August 21, 2004 :D :D :D :D :D :D :D *YIHAA* Idag har man tagit en sväng med bilen *trallalalala* Det finns dokumenterat på film som kommer upp så snart jag minskat ner den lite till behändigare format Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted August 21, 2004 Share Posted August 21, 2004 Se så - snabba på med filmerna! :wohow: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 22, 2004 Share Posted August 22, 2004 är du färdig med filmen än eller? du har ju haft flera timmar på dej jö !!!!! :twisted: :twisted: :twisted: :whip: :whip: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts